Ett livstecken
Bilderna: Söndagsmiddagen ;-) samt en höstbild från förra veckan.
 
Hej hej! Tänkte att det kunde vara på tiden med ett litet livstecken från mig. Så ni inte tror att jag dött ;-)
Å andra sidan tycker jag hela bloggvärlden verkar ha dött ut. Vid det här laget brukar de allra flesta ha kommit tillbaka till bloggarna efter sommaren, men i år är det som om ingen varken uppdaterar, kommenterar eller läser bloggar.
Jag har ca. 3-4 blogginlägg på bloglovin´ per dag, och då följer jag ändå en rätt så ordentlig lista med bloggar. Till och med bloggare som i vanliga fall bloggar mycket (flera gånger per dag) skriver nästan inget nuförtiden.
Självklart menar jag inte att det är ett krav att man ska blogga flera gånger per dag; man måste ju få ha ett liv utanför datorn också :-)  Men jag kan inte låta bli att tycka det är riktigt tråkigt.
 
Jag tycker om bloggar. Jag tycker om bloggvärlden. Jag tycker om att läsa bloggar. Jag tycker om att blogga.
Så jag kan som sagt inte låta bli att tycka det är trist. 
 
Vad tror ni? Håller bloggvärlden verkligen på att gå mot sitt slut den här gången?
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Nej, inte tror jag att bloggvärlden håller på att ta slut. Många är ju tillbaka på jobbet, till studier och annat och är väl rätt upptagna. Vi pensionärer är helst ute om dagarna och njuter av det underbara vädret. Det kommer nog igång så småningom, skall du se.

Svar: Vad skönt att läsa! Ja, jag hoppas verkligen att bloggvärlden kommer tillbaka :-)
Mina funderingar var nog mest på grund av att enligt mina erfarenheter från tidigare år så har de flesta brukat hitta tillbaka till bloggarna ungefär i september. Men det har ju å andra sidan varit en väldigt bra sommar i år, och även fram tills nu. Så det är förståeligt att de flesta (som är lediga) håller till utomhus :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Nu har jag äntligen grävt igenom min kommentarhög, sen jag skrev inlägget om bloggarnas nergång så har kommentarerna hos mig ökat och jag har inte hunnit med, men nu så har jag svarat på din kommentar och tyckte det var så roligt att komma in hit och att se att du skrivit om detta också precis just idag när jag lyckats ta mig ner till din kommentar som du skrev för ganska länge sen hos mig :) Hoppas dina läsare börjar blogga mer efter ditt inlägg så som mina läsare började kommentera mer efter mitt :)

Svar: Vad roligt att kommentarerna hos dig ökade efter det inlägget :-) Håller tummarna att de gör det hos mig också. Men min erfarenhet är att det inte brukar bli så stor skillnad, tyvärr. Men men; det gäller att tänka positivt ;-)

Jag håller också tummarna för att bloggvärlden lever upp snart igen, och att blogg.se hittar på något sätt som VERKLIGEN hjälper mindre bloggar att få "visa upp" sig :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Kanske det förlängda sommaren gör att många väljer att vara ute och njuta så länge det finns tillfälle. Snart är höstmörkret här och då förhoppningsvis har folk då inte så mycket annat att göra än att tillbringa kvällarna i bloggvärlden ;-).

Svar: Ja, jag håller tummarna för att det är så :-) Vore så tråkigt om bloggvärlden dog ut helt till förmån för Twitter/Instagram/Facebook. Jag gillar visserligen Instagram (ej de andra två) men bloggarna förblir ändå min favoritmedia :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Hmmm, DEN förlängda sommaren...

5

...och ett DÅ för mycket... herregud, jag kan visst inte skriva idag...

Svar: Så kan det bli ibland ;-) Vet det av egen erfarenhet :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?