Extremt sent Fredagsgalleri... (Galleri Sommar)
 
Hej hej! 
Kom precis på att jag aldrig publicerade mitt bidrag till förra veckans Galleri Fredag, vilket var "redovisningen" av Galleri Sommar. Och eftersom det faktiskt är en ny fredag imorgon så tänkte jag att det kunde vara tid att lägga in detta inlägg innan det är dags för nästa ;-)
 
Galleri Sommar var alltså ett gäng teman jag publicerade här på bloggen innan sommaren satte igång på allvar. Tanken var att ha de temana i bakhuvudet när vi fotade under denna härliga årstid (de som ville).
Tyvärr hade jag inte möjlighet att komma iväg och fota så mycket som jag ville under den här sommaren; men efter att ha gått igenom mitt sommar-2013-arkiv så hittade jag ändå bilder som passade in på de teman jag valt.
Det kändes bra, då det trots allt var jag som valt temana ;-)
 
Here we go...
 
1. Sommarlov
 
2. Frihet
 
3. Gryning - fotad vid samma tillfälle som bilden "Skymning", men de överlappar ju i princip varandra här uppe mitt under sommaren :-D
 
4. Skymning - Fotad midsommarnatten + se bildtexten till "Gryning".
 
5. Saftigt
 
6. På väg - Bild från bröllopet jag fotade. Tyckte just detta tema passade så bra till den här bilden.
 
7. Blomster
 
8. Sommarjobb - Tivoliarbete...
 
9. Picknick
 
10. Sommarkväll - Det är BÄST när man kan åka ut under sommarkvällarna och det ser ut så här!!!
 
11. Dagg - Hade ingen klockren daggbild, men så såg jag att det var lite dagg på grässtråna här.
 
12. Firande - Med fyra familjemedlemmar födda i juli (tre datum) blir det mycket firande.
 
13. Sommardoft - Ja, DOFT! Jag må vara underlig, men jag älskar lukten av surströmming! Får det att vattnas i munnen på mig. Och vi ska dessutom äta det igen nu på lördag (14/9) :-D
 
14. I stan - Piteå summer gamesparaden (invigningsparaden) som går genom stan i slutet av juni.
 
15. Glassigt - Mjukglass, åh! Ja, tack! Och Kvantums mjukglass ska det va!
 
16. Bad - Det var länge sedan jag badade något mer än fötterna, så detta är den badbild jag har... ;-)
 
17. Det bästa med sommaren - Att jag fick fota mitt första bröllop / att jag fick äran att föreviga detta härliga brudpars stora dag! Jag tror nog det är den största och roligaste händelsen jag tar med mig från sommaren 2013 :-D
 
18. Grönt
 
19. Smultronställe - Gläntan; ett paradis i Piteå!
 
20. Svalkande - COOP har bunkrat upp med läsk inför PSG ;-)
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Perfekta bilder till dina sommarteman!!! Älskar speciellt nr 4 - skymning. Och jordgubbstårtan på nr 12 ser så himla smarrig ut!!

Svar: Tack! Ja, det var riktigt magiskt den sommarnatten, med dimma över fältet och allt :-) Men så var det midsommarnatten också... ;-)
Tårtan var jättegod! Fyller man år på sommaren måååste man ju bara ha jordgubbstårta ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Jag fyller år i slutet på maj och då brukar jag också försöka se till att få jordgubbar på min tårta (även om de inte är svenska...)! :-)

Svar: Ja, då brukar jordgubbarna ha börjat komma. Och det behöver inte vara något fel på utländska :-) Tycker ofta de brukar vara lika goda som de svenska :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?