Nygräddade kanelbullar och iskall mjölk
 
Det här inlägget tog verkligen tid att iordningställa...
Det är segt med blogg.se ikväll, så det går tydligen inte att ladda upp flera bilder samtidigt (som det brukar). En bild går att ladda upp, sedan måste man (i alla fall jag) "spara som utkast", gå in på inlägget igen och ladda upp nästa bild. Och så var jag tvungen hålla på tills alla bilder var uppladdade.
Men det står en notis här på Översikten om att de ska ha "underhåll och uppgraderingar av systemet" inatt, vilket innebär sämre/ingen tillgång till sidan.
Men men; det är i alla fall inatt. Och då ska vi ju ändå sova :-)
Däremot tycker jag oftast det brukar krångla dagen efter när det varit underhåll av bloggverktyget. Så vi får väl se hur det går.
 
Oj, så långt hade jag INTE tänkt skriva om problemen med att blogga ikväll ;-)
 
Nåja. Till inlägget i alla fall...
Idag fick jag något ryck och ställde mig för att baka kanelbullar. Händer inte så ofta, då jag inte har överdrivet mycket plats att förvara sådant på (har en 50/50 kyl och frys). Men jag har varit sugen på att baka nu ett tag utan att komma på vad. Därför fick det bli just kanelbullar. Det luktar ju så gott när de gräddas!
Och SJÄLVKLART var jag tvungen att smaka den där obligatoriska bullen när de är varma, tillsammans med ett glas iskall mjölk!
 
I ärlighetens namn är jag inte sådär överdrivet mycket för just bullar; när de varit frysta. Jag gillar dem i princip bara som absolut nygräddade. Men jag har ju inte direkt någon chans att äta upp en hel omgång på en enda dag, så nu har jag några påsar med alldeles färska kanelbullar i frysen :-)
 
Förresten; only a blogger kan få till en sådan här lång text om kanelbullar och bloggstrul... ;-P
Era fantastiska kommentarer!
Ann
1

Hej!

Tycker du tar jättefina bilder och är lite nyfiken på vilken kamera du har och vilket objektiv du använder oftast?

Gillar själv att fota men tänkte uppgradera mitt kamerahus Nikon...

Ha det gott!
Ann Fredriksson
Järvsö - Hälsingland

Svar: Hej! Och tack! Vad roligt att du gillar mina bilder :-D Jag fotar med en Canon EOS 5D mark II, och det objektiv jag använder mest är mitt Canon EF 50mm f/1.4 USM. Den stora bländaren ger ett underbart skärpedjup!

Vad roligt att uppgradera sin kamera :-) Lycka till!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ann
2

Ooops, läste den engelska texten under "Leave a Comment" nu - Sorry, där står svaret på mina frågor! :)

/Ann

Svar: Ingen fara :-) Ibland blir det så att man missar en del text :-) Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ann
3

Jag gillar också 50mm men tyvärr har jag inte autofokus i/på kamerahuset (ej heller i objektivet)så det är lite pilligt och svårt att hitta skärpan. Det är därför jag vill uppgradera mig!

Ha det gott!
/Ann

Svar: Ja, 50mm´s är verkligen ett toppenobjektiv! Speciellt till t.ex. porträtt :-D
Men jag förstår att det känns lite pillrigt med fokuseringen när man bara har helmanuell fokus.

Lycka till med uppgraderingen/kameraköpet! :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ann
4

...menar naturligtvis "svårt att hitta fokus"... men det förstod du nog ändå! :D

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?