Augusti startade ju bra...
Jag har knappt fattat att det redan är Augusti! Vet att jag sagt det en miljon gånger tidigare, men tiden går faktiskt läskigt snabbt!
Men vi kan i alla fall inte klaga på den här sommaren... Bästa sommaren ever! Utan att överdriva!
Hela juli var ju en enda lång värmebölja, med temperaturer runt 30 grader. SMHI utfärdade höga temperaturer-varning, vilket jag har det för att jag läste någonstans inte hänt tidigare.
Den här sommaren slår till och med sommaren 1997 med hästlängder.
-97 var ju också väldigt varm och fin. Jag började 7:an (högstadiet) det året, och jag minns att första veckorna i skolan var olidliga.
Det enda kruxet jag kan känna är att denna sommaren satt ribban oerhört högt för kommande år... Det kommer bli mycket svårt att slå 2014, men jag håller tummarna att vi kommer få vara med om fler sådana här somrar!
 
I alla fall... ALLT kan ju då tydligen inte vara bra. Det förstör väl världsbalansen, eller något sådant ;-P
I fredags, första augusti, gick jag in i hallen här i lägenheten och upptäckte vatten på golvet. Öppnade dörren till toan och möttes av den syn ni ser på bilderna i detta inlägg... :-(
Det hade blivit någon typ av stopp i avloppet, vilket innebar att avloppsvatten och smuts trängt upp genom avloppet vid badkaret.
Och självklart var det fredag eftermiddag. Sådana här akutsituationer händer ALDRIG mitt under en veckodag. Nej, alltid under helgen när vanliga kontorstider är stängda...
Nåja, jag fick i alla fall tag i hjälp, så det blev fixat redan under fredagskvällen. Tack och lov! :-D
 
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?