Throwback Thursday
Har sett detta runt om i bloggvärlden länge nu, men det har inte blivit av att göra något eget inlägg (speciellt som jag inte haft någon scanner förrän nu).
Som jag fattat det så lägger man ut bilder i nostalgins tecken under torsdagen. Jag för mig som älskar nostalgi borde ju detta vara perfekt ;-)
 
Eftersom bilderna är från min uppväxt ( = före digitaleran ) är de alltså inskannade från vanliga papperkopior, därav kvalitén. Min första digitalkamera köpte jag (först i familjen) 2005, alltså två år efter jag tagit studenten, vilket betyder att jag var 21 år.
 
Så... då kör vi på en s.k. "Throwback Thursday":
 
1994 – Valborgsmässoafton i Svensbyn. Jag i chockrosa mundering.
 
1997 – Nybliven tonåring. Min 13-årsdag. (90-talsoutfiten... ;-P)
 
1998 – Ett år senare; 14-årsdagen. De gräsliga tapeterna (från när mamma och pappa byggde huset -82) byttes som tur var ut senare mot betydligt finare (även om det inte heller är min stil idag...)
 
2002 – Söderköping (Smultronstället).
           Den här resan var det för övrigt andra (och sista) gången i mitt liv jag besökte Stockholm.
           Första gången var 1999. Tror ni det börjar vara dags igen? ;-P 
 
2003 – Studentbalen. Piteå havsbad.
 
6:e juni 2003 – Student. Strömbackaskolan, Piteå. Barn och Fritidsprogrammet (BF3A).
Era fantastiska kommentarer!
1

Det är roligt med gamla foton! Du har faktiskt inte förändrats så mycket :-).

Svar: Ja, visst är det roligt! Jag älskar nostalgi och att titta på gamla bilder :-D
Tack för din kommentar :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

KUL!
Ja, tbt har jag sett framförallt på Instagram. Lite kul att göra ett blogginlägg av det. Tycker inte heller du har förändrats mkt!!

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D
Ja, när du säger det så är det nog på Instagram jag sett mycket "Throwback thursday"... Och i och med att jag älskar nostalgi så tänkte jag att det kunde passa mig bra :-D

Tack för din kommentar! Det känns lite extra roligt att läsa sådant, speciellt med tanke på den 30-årskris jag haft de senaste åren ( =känner mig gammal :-) ) Känns lite konstigt att jag börjar komma upp i den åldern då man hellre vill se yngre ut än äldre ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
3

Och jag har 85-årskris. Känner mej mycket mer än ETT år äldre jämfört med förra året. Faktiskt!
:)

Svar: :-) Ja, tiden går så snabbt numera!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Åh vad kul, och galet vad fint du fått det här inne tycker jag :)

Svar: Tack! Ja, för någon som mig som älskar nostalgi är det här en jätteroligt blogggrej :-D
Och TACK! Vad roligt att du gillar min design! Det känns alltid extra roligt att få komplimanger från någon som är så duktig på design som du!

Kände att jag ville prova på att göra en lite mer enkel design igen, för att fokusera mer på bilderna i inläggen :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Det var ett tag sen jag kikade in här.Har suttit och läst en massa idag.Fina bilder du fotat.Älskar norrskensbilderna.Så du gick BF du också :) kul att veta. kramis

Svar: Hej och välkommen tillbaka :-D
Tack! Vad roligt att du gillar mina bilder :-D Det är alltid lika roligt när jag lyckas fånga just Norrsken (älskar det fenomenet!) på bild! Tyvärr har jag inte hittat det perfekta stället att befinna mig på än (om något sådant finns i Piteå ;-)) Men en dag kanske...

Ja, jag gick BF. Gymnasieåren var de tre absolut bästa skolåren i mitt liv!

Hoppas du får en fin start på veckan!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?