Julstämning
Det är ingen snö (vilket som ni vet inte gör mig något), vilket betyder att den äkta julstämningen har svårare att infinna sig. Men julmusik gör att det går lite lättare i alla fall.
Jag älskar julmusik! Det är en av sakerna som innefattas av min inte-före-första-advent-regel, och jag tror det är därför jag inte hinner bli less på det. I år har jag tyvärr inte lyssnat så mycket på just julmusik, vet inte riktigt varför.
Men i detta inlägg tänkte jag i alla fall lägga in några av mina favoriter...

Tycker den här är så vacker, och det var min nr. 1 favorit i flera år.

Samma som den förra, men jag tror det här var min första favoritjullåt. Den här har jag tyckt om ända sedan jag bodde hemma.

Tycker den här är så härlig :-) Och skivan den ligger på är verkligen JUL för mig! Mamma har Agnethas & Lindas julskiva på LP, och vi brukade alltid lyssna på den i december. När jag flyttade hemifrån köpte jag den på CD, men på något sätt är det inte detsamma som att sitta i TV-rummet/vardagsrummet som barn och lyssna på en gammal LP-skiva.








Dessa är några låtar som har en självklar plats på min spellista i juletider.
Vilken/vilka jullåt/ar är era favoriter?


UPDATE: Jag har en fråga till er (som har Spotify)... Kan ni lyssna på låtarna jag lagt in i det här inlägget? Jag frågar för att jag av någon anledning inte kan lyssna på dem, även om jag är inloggad på mitt Spotifykonto.
Och ifall inte ni heller kan lyssna på dem så tänkte jag lägga in YouTube-klippen istället. Att jag lade in Spotifylänkar nu beror på att jag tycker YouTube-videos har en förmåga att förr eller senare plockas bort, och då har man en massa tomma rutor på bloggen där de varit.

Jag valde att lägga in YouTube-klippen istället. Känns på ett sätt lite synd; det hade varit så praktiskt att kunna lägga in Spotifylänkarna. Snyggare dessutom. Men huvudsaken är ju att det fungerar :-)
Era fantastiska kommentarer!
1

Jag kunde inte lyssna via Spotify, så jag kollade de jag inte riktigt kände till via YT istället. Men jag kände ju till dem då jag började lyssna på dem :-) Det var de två sista jag var osäker på. Fina bägge två!! Och jag har ju hört dem också.
Julen är här tycker jag är såååå vacker också!!
Underbar julsång. men jag tycker ännu bättre om den i versionen med C.Perelli och Sjögren.
Jag ska lista mina favoriter nästa vecka.
Det finns så många, så många vackra. Och en hel del som är riktigt USLA.
Sprid ditt ljus,samma melodi som Stad i Ljus.
Roligt att lyssna lite.

Svar: Tack, då vet jag att det inte bara är på min dator Spotifylänkarna inte fungerar. Jag kommer förmodligen att byta ut dem till YouTubelänkar istället :-)
Ja, visst är Julen är här en vacker sång! Det var min nummer 1 favorit i många år. Jag lyssnade på den andra versionen nu, och jag håller med om att den är riktigt vacker. Dock är det den andra som framkallar mer nostalgikänslor just för mig :-)

Det ska bli roligt att se/höra vilka som är dina julfavoriter nästa vecka :-D

Ja, Stad i ljus och Sprid ditt ljus är samma låt (jag brukar kalla det en julversion av Stad i ljus) :-)

Ha en riktigt fin luciahelg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?