Lucialördag och tredje adventsöndag
Jaha, och så var det måndag igen.
Sextonde december, och endast nio(!) dagar kvar till julafton (med den här dagen). Hjälp! Inte för att jag egentligen har extremt mycket att fixa med (är ju mer för alla de som håller julafton hemma hos sig), men jag har i princip alla julklappar kvar. Och jag vet egentligen inte vad jag ska köpa. Får ta mig ut på stan i veckan, och kanske en sväng till Luleå här framöver.
 
Helgen som gick då...?
Det var både lucia och tredje advent, och jag har bara tagit det lugnt. Har inte sett något luciatåg live (i år heller). Har inte sett något sedan jag gick i skolan, men än så länge sörjer jag det egentligen inte så mycket.
Visst är det mysigt, men jag får en tillräcklig känsla av att titta på SVT´s luciafirande.
 
Dock är lucia ett sådant tillfälle då jag extra mycket vill ha ett jobb. Vill ju i och för sig ALLTID ha ett jobb, men just på lucia brukar jag gå runt med glitter i håret på arbetsplatsen för att liksom förstärka myskänslan. Att gå omkring endast hemma med glitter känns inte på samma sätt ;-)
Nåja, slutbabblat om detta.
 
Julgranen blev också nerburen och klädd i lördags, så nu är det störtmysigt här hemma :-D
Jag vet att det ser ut som om det är väldigt lite ljus i granen, men i år tänkte jag testa att ha små ljus istället för de vanliga (Har sett hur olika bostäder här omkring har just en massa småljus i granarna, och det ser så mysigt ut!); därför införskaffade jag en likadan ljusslinga som jag har på TV-möbeln. Chansade att den trots allt skulle räcka till granen, då det var den billigaste. Men den var lite för kort trots allt, så vid tillfälle kommer jag nog att köpa en längre, en som är mer anpassad just till julgranar (men ändå med småljus).
 

Men men... mindre prat, mer bildvisning :-)
 
SVT luciamorgon.
 
Filmkväll. "Tomten är far till alla barnen", igen ;-)
 
Mys med favoritfilten; med favoritmotivet :-D
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Det ser verkligen extremt mysigt ut hemma hos dig. Gillar allt.
Ja, granen är verkligen a och o då det kommer till julmys.
Här i USA säljs småljus på slingor, små, små ljus. Det är alt från 50, 100 till 200 ljus per slinga. Jag lägger dem runt granen, som man lägger glitter ungefär. Tror att jag har 6 ljusslingor a 100 ljus i granen.
Dina bilder är underbara!!!

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det ser mysigt ut :-D Jag känner mig ganska nöjd sedan jag kom på att jag kunde använda mig av sådana ljusslingor med små ljus (har inte haft någon sådan tidigare). Mysfaktorn sköt i höjden!
Jag kan tänka mig att det finns många olika ljusslingor i USA :-D Här finns det ett rätt bra utbud på Rusta, men de var rätt dyra allihopa (i alla fall för min budget).

Jag lindade slingan runt granen först, men den var för kort och räckte bara till halva. Så för tillfället har jag dem från toppen och neråt. Antingen köper jag en till senare, eller så investerar jag i en av dem som är gjorda för julgranar. Såg att det fanns en som var "som i slingor", så att man mest troligt fäster dem i toppen och låter dem hänga ner.

Känns dock lite konstigt att vara utan glitter, men jag tror att ljusen skulle försvinna bakom det då ljusen är så små ;-)

TACK för bildberöm! Vad roligt att du gillar bilderna :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?