Tjugotredje December
Så var den här; dagen före julafton. (Var tog december vägen?) 
Det var den här dagen som, när man var liten, var den absolut längsta dagen på hela året. Eller, den kunde konkurrera med 7:e juli, men jag tror nog ändå 23:e december var absolut längst. 
Numera är det tvärtom...
Den här dagen går lika snabbt som alla andra dagar, och springer iväg från oss innan vi hinner reagera.
Men, som jag skrev igårkväll, julklapparna är i alla fall klara! Så jag kan passa på att njuta lite grann av den här dagen :-)
 
Vad ska ni pyssla med idag?
Har ni mycket att förbereda inför imorgon, eller har ni chansen att njuta av sista tiden innan julafton?
 
Era fantastiska kommentarer!
Ruth i Virginia
1

Julafton har just börjat på den här sidan av Atlanten.
Julafton firas inte här som i Sverige. En del jobbar, åtminstone halvdag,
men bankerna är stängda. Ingrid (dotter) och jag är utbjudna till lunch av
en klasskompis till min son. Han ringer då och då och säjer: "Hey, Ruth,
it´s time for lunch." Han är en kul kille!

Juldagen är vi alla, dvs. Ingrid och min andra dotter med make plus hennes två flickor,
bjudna på julmiddag hos en gammal, god vän, så då blir det kalkon, förstås - och paj.
Julklappar har jag inte köpt men barnbarnen får pengar, så dom kan själva leka tomte.

Vilken vacker gran du har! Jag har bara en liten som står på bordet.
Hoppas tomten är snäll mot dej. Trevlig fortsättning!

Svar: Ja, jag vet ju att Juldagen är "the big day of Christmas" i USA :-) Men vad mysigt i alla fall att bli bjuden på lunch såhär på julafton :-)
Vad roligt att du gillar min gran :-) Önskar dock att jag hade lite fler ljus (provade småljus i år), men det får bli nästa års inköp; att köpa en större/längre ljusslinga :-)

Hoppas att du får en Riktigt GOD JUL!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?