Melodifestivalen 2014
Så var det lördag. Igen.
Idag betyder det att även att det är första februari. Tre månaders vinter kvar.
Jag längtar verkligen efter våren, trots att det inte direkt varit jobbigt mycket snö!
 
För ett par dagar sedan upptäckte jag också att Melodifestivalen börjar ikväll. Och startskottet (deltävling 1) går tydligen i Malmö.
Jag vet inte vad det var med mig förra året, men av någon anledning såg jag inte en enda deltävling, inte andra chansen, inte finalen och knappt ens ESC. Förra året då jag ju faktiskt borde sett det, i och med att ESC ordnades i Sverige.
Har i alla fall tänkt att jag ska försöka se tävlingen i år.
 
Dock tycker jag inte det varit samma kvalitet på låtarna och tävlingen sedan det började med alla dessa deltävlingar. Förmodligen är det därför som jag har svårt att komma ihåg att se det.
 
Deltävlingarna i år går tydligen i: Malmö, Linköping, Göteborg och Ö-vik (Örnsköldsvik).
 
Ska ni se Melodifestivalen 2014?
Era fantastiska kommentarer!
1

Varje år brukar jag lova mig själv att jag inte skall titta men det brukar sluta med att jag gör det i alla fall. Så förhoppningsvis skall jag lyckas detta år med att inte titta. Kvalitén på programmet är ganska kasst. Jag förstår verkligen inte varför de slänger iväg så enormt med pengar på Mello när de istället kan köpa in och producera egna tv-serier med bra kvalitet.

Svar: Jag är som sagt tvärtom... brukar lova mig själv att jag ska se tävlingen, men så slutar det istället med att jag knappt sett något ;-)
Ja, det känns verkligen som om kvalitén på Melodifestivalen bara blir sämre och sämre. Nästan så att ju mer pengar de lägger ut, desto sämre resultat, av någon anledning...

Jag tycker det började gå utför redan när de reformerade tävlingen och delade upp den i alla dessa deltävlingar...
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Jag kommer inte se på Melodifestivalen.. Tycker alla är dåliga som är med!.. Haft en bra dag?

Svar: Ja, jag känner mig inte heller så imponerad av årets startfält ;-)
Tänkte ändå se kvällens deltävling, men så blev det lite krångel med bilen just idag när jag var på affären... så jag missade näst intill alltihop. Murphy´s law ;-P
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Såklart! ;-)

4

Jag ser, det är tradition, men tycker mest det är skit... Blir sämre och sämre.

Svar: Jag håller med; det är som att det blir sämre och sämre kvalitet på tävlingen för varje år som går. Och jag tycker det började när de reformerade tävlingen och gjorde alla dessa deltävlingar.
Men det går ändå inte riktigt hålla sig ifrån ;-) Som du skriver: det är tradition :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?