Smooth Smoothie
 
Egentligen ett mycket intetsägande inlägg... men bara för att bloggen ska slippa gapa tom på uppdatering ;-)
Provade att göra en hallonsmoothie igår (jag vet; jag är nog den enda som inte druckit dessa förrän nu ;-)) och det kommer jag absolut att göra fler gånger!
Gott och mycket enkelt. Vaniljyoghurt, mjölk och valfria bär.
Idag blev det en med blåbär. Tycker dock att den med hallon var godare. Men å andra sidan kanske jag ska vänta med att bestämma mig tills i sommar när jag kan testa med egenplockade färska blåbär... Färska bär från skogen är ju alltid godare än de som är plockade i frysdisken ;-)
 
Vilken är din favoritsmak?
Era fantastiska kommentarer!
1

Åh, du måste prova ett recept jag fick av barnmorskan för att få upp mitt järnvärde. Man kan såklart dricka den utan att ha järnbrist också. :)

½ banan
½ avokado
1 kiwi
1 dl hallon (jag tog mammas blåbär, för jag hade inga hallon)
1 dl färsk babyspenat
1,5 dl valfri juice
1,5 dl mandelmjölk

Den blev verkligen sjukt god! Riktigt fruktig, och man känner varken av spenaten eller avokadon (bra sätt att få i sig grönt om man har svårt för att äta sånt), så det är inga smaker som skär sig. Mängderna är ungefärliga, jag brukar bara använda mått på juicen och mjölken, resten tar jag på en höft.

Svar: Tack för tipset!
När jag gjorde mina smoothies ides jag inte googla efter recept, så jag gjorde enklast möjliga ;-) Så det var inte helt fel att få ett recept :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Hallon smoothie är min favorit! :)
Fast jag varierar.Har en hel bok med smoothies recept.

Svar: Ja, den med hallon tyckte jag också var godare :-)
Vad roligt med så mycket smoothiesrecept! Jag måste nog ge mig ut på stan och inhandla någon sådan bok, för smoothies blir det fler av här hemma!

Fick dessutom ett recept av min syster, som du ser i kommentaren ovan, som det blir att prova vid tillfälle :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?