Tråkväder, fotoabstinens och designbyte
En snöbild från 2012.
 
Alltså; min blogg är verkligen urtrist just nu. Jag är plågsamt medveten om det.
Det är verkligen ingen fotoblogg för tillfället, och jag har tyvärr inga nya, roliga bilder att visa er just nu.
Åh, vad jag längtar tills årstiderna vår och sommar, då man kan fota hur mycket som helst. När man kan gå ut med kameran och vara ute läääänge utan att frysa.
Just nu går det ju inte ens fota vackra vinterlandskap, som på reprisbilden i detta inlägg. Det är bara isigt och skitigt överallt, vilket inte är särskilt inbjudande för mig och Canon.
 
Och vad gör man då när man har världens abstinens efter skapande...? Eller, vad gör jag?
Jo, sätter mig ner och kodar ihop en ny bloggdesign. Igen! Trots att det inte var länge sedan jag bytte.
Men å andra sidan börjar ni väl vara vana nu vid att jag byter design ofta ;-P
Jag har så svårt att bli nöjd med mina egna designer. Det är som om de aldrig riktigt blir exakt som jag vill ha dem; men i och för sig så kan det ju ha att göra med att jag inte riktigt vet hur jag vill ha min design...
Dock var det länge sedan jag kände mig så nöjd med en ny bloggdesign som jag gör just nu. Och det måste ju vara ett gott tecken... ;-)
Era fantastiska kommentarer!
1

Åh vad fin blogg du har! Börjar genast följa :)

Svar: Åh, vad glad jag blir :-D Tack! Varmt välkommen till min blogg :-D
Jag gick in och kollade lite i din blogg också; du tar jättefina bilder! Den hamnade på min bloglovin´-lista!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Du grymma Erica!! TÄNK den som kunde fixa det som du fixar!! Otroligt många snygga designs på bloggen du har haft.
Denna är jättein.
Säger det igen, den som ändå kunde greja som du kan.
Ha en fin helg!!

Svar: TACK! Vad glad jag blir :-D Vad roligt att du gillar designen :-D
Dock känns det lite som ett handikapp att jag endast kan designa i blogg.se´s mallar. Skulle gärna byta till Wordpress via egen domän, men samtidigt vill jag inte flytta bloggen någonstans där jag inte klarar av att skapa min egen design (standardmallar är inget för mig efter 5 år med egna designer ;-)) Det är den främsta anledningen till att jag trots allt stannar kvar här.

Men vem vet... i framtiden kanske jag knäcker koden för både Wordpress, Blogspot samt kodning av hemsidor ;-) Skulle inte vara helt fel :-)

Hoppas du får en fin helg! Och hoppas det går bra på sista auditionsresan! :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Min blogg går också på sparlåga och inte fotar jag nåt heller... Jag längtar verkligen också efter trevligare väder!! Har inte sett solen på en månad, och ute är det bara slaskigt och fult. Bläh.

Svar: Ja, den här vintern är verkligen ingen höjdare för oss med fotobloggar.
Igår och inatt snöade det typ 1½ decimeter här; torr snö (det var alltså lite kallare), men så idag gick temperaturen upp till nollgradigt igen. Vilket i sin tur gjorde att det var som att försöka sopa bort cement från bilen...

För min del hade våren mer än gärna fått komma redan nu!

Men men... vi får väl se det positiva som finns i alla fall ;-) Det är trots allt ljust så pass länge nu; fortfarande ljust vid klockan fyra på eftermiddagen :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Samma väder här - snö igår och inatt och ca -5 grader, men idag +1 grad och tung blöt snö...

Men vi får som sagt se fram emot att vi går mot ljusare tider!

Svar: Ja, det här har verkligen varit en underlig vinter, vädermässigt.
Hoppas, hoppas, hoppas verkligen att vi får en riktigt bra sommar istället (som sommaren 2013, fast ännu bättre) :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?