Two completely different winters
Hittade "winter wonderland"-bilderna jag fotade för i princip ett år sedan (i februari 2013).
Tyckte de symboliserar så bra skillnanden mellan dessa två vintrar; vilka verkligen är TOTALT olika varandra.
Jag tror nog att vi aldrig haft en sådan mild vinter som vi haft i år! Aldrig haft så lite snö!
I alla fall inte som jag kan minnas.
 
Bilderna får tala för sig själva...
Vilken vinter föredrar ni?
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Snacka om skillnad. EN bra mycket trevligare och finare vinter i fjol för er.
Årets vinter måste vara den sämsta i mannaminne. Bedrövligt hos er.
Det är här den fnns iår ;-)

Svar: Ja, skillnaden mellan förra vintern och årets vinter är verkligen som natt och dag! Det är helt otroligt vad lite snö vi haft i år!
Och man kan säkert kalla mig konstig, men jag tror ändå jag föredrar årets vinter (bortsett från slasket) ;-) Jag hoppas fortfarande på att snön ska tina bort lite extra snabbt i år, då det inte är så mycket. Att den ska försvinna innan Maj...

Å andra sidan finns ju risken att vintern blir förskjuten; men hoppet om en extratidig vår lever vidare :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Jag föredrar den översta, gillar inte när det är slask. Tyvärr så är det så vi har nu, mycket snö och slask, tråkigt :/

Svar: Ja, jag håller med om att vintern på översta bilden är härligare (och roligare att fota :-)) Dock är jag lite udda och måste nog säga att jag dras lite mer till undre bilden (trots att jag hatar slask). Det beror säkert på att jag även hatar vintern, och lite snö betyder att det har potential att tina bort snabbare ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

OJDÅ! Ja här är det otroligt mycket snö iaf.Mer än förra året skulle jag tro.Det har varit RIKTIGT kallt här för inte så länge sen men innan det var det ovanligt milt.Det var precis som på våren ibland.Solen sken,det droppade från taken osv.

Svar: Ja, här har den här vintern verkligen varit en annorlunda upplevelse... Jag kan dock inte låta bli att tycka det är ganska skönt ;-) Då jag hatar snön känns det roligt att vi inte haft så mycket av den varan :-) Och det har verkligen varit olika på olika platser runt om i landet...
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?