9/365 - Barn på nytt?
Om du fick chansen att gå tillbaka till att vara barn igen, skulle du ta den?
Det är dagens fråga i Bloggutmaning365.
En ganska knepig fråga egentligen, till vilken jag ärligt talat inte hade något säkert svar direkt. Det var inte så att "ja, självklart" eller "nej, absolut inte".
Livet kändes ju å ena sidan betydligt lättare på den tiden. Tiden då ens största bekymmer var att jul -och sommarlovet inte kom tillräckligt snabbt ;-)

Kanske om det var så att man fick "ta med sig" vissa erfarenheter och så när man åkte tillbaka. Kanske. Så att jag kunde ändra på en del saker jag önskar jag gjort annorlunda. Eller ta med min "nya personlighet" (den mindre blyga) till mitt barndomsjag.
Men skulle då nutiden se annorlunda ut? Garanterat. Och är det ens säkert att det skulle vara till det positiva? Det är inte säkert.
Jag tror egentligen inte på ödet, men på ett sätt kan jag inte låta bli att tro att saker och ting händer av en anledning. Att saker och ting kommer till oss när vi är redo för att hantera det. På något sätt. Nu är ju inte detta skrivet i sten. Jag är dessutom inte säker på om jag verkligen får fram hur jag menar; jag hittar egentligen inte riktigt rätt ord för att beskriva det här.

Så när jag tänker lite extra på den här frågan, så blir mitt svar ändå att Nej, jag skulle inte vilja gå tillbaka till min barndom igen. Vår historia är en del av pusslet av hur vi är idag. Jag tror inget gott kan komma i att gå tillbaka och "ändra i historien".
Nu menar jag inte att det inte finns saker/handlingar som är berättigade att kanske vilja ändra, men jag kan ju bara skriva utifrån mig och mitt eget liv.
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?