Att Skapa med ord
 
När jag var liten ville jag inte bli Fotograf. Jag ville bli Författare.
Jag skrev massvis med berättelser under min barndom och mina tonår, och jag tror att jag till och med har kvar många av dem i en pärm någonstans.
Till slut insåg jag ändå att jag inte har vad som krävs för att skriva en hel bok. Jag har inte det som krävs för att bli Författare till yrket. Inte långt efter den insikten kom fotografin in i mitt liv och pusselbitarna föll på plats. 
 
Dock ligger skrivandet trots allt mig varmt om hjärtat. Jag tycker mycket om att sätta mig ner och skapa en historia precis som jag vill. Mest lockande är att det blir precis som när jag läser böcker; "fly in i en annan värld för en stund", och jag älskar den känslan.
Men skrivandet har fått ligga totalt vilande under ett par år, till förmån för just fotograferingen, vilket trots allt känns tråkigt.
 
Nu har jag sett runt om i bloggvärlden att det är populärt att starta s.k. "novellbloggar", där varje inlägg är ett nytt kapitel i den berättelse man skapa. 
Att det blir lite fel att kalla det novell (Novell = Kort berättelse, alltså inte en berättelse med flera kapitel) lämnar jag så länge. Meningen med det här inlägget var inte att leka ordryttare. 
Även det faktum att många av dessa novellbloggar handlar om kändisar. Det är inte just det jag vill göra.
 
Nej, det är själva grejen... en blogg där man får skapa med ord.
Lägga ifrån sig kameran för en stund och istället dyka ner bland datortangenterna och Word.
Nu kan det ju däremot hända att mitt sätt att skriva inte har utvecklats sedan jag var i tonåren, men jag strävar ju som sagt inte efter att bli Författare (Photographer it is!).
 
Oj, vilken långt inlägg det blev. Jag kanske skulle se till att komma till min poäng...
Jag undrar om det finns någon där ute som skulle vara intresserad av att läsa en sådan blogg skriven av mig?
En blogg där varje inlägg är ett nytt kapitel i berättelsen.
 
HÄR har jag skapat en sådan blogg, som jag i så fall skulle använda mig av till de berättelserna.
Gå gärna in på den bloggen och skriv en liten kommentar om vad ni tycker :-) 
 
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?