It´s freezing outside
 
Usch, vad kallt det är ute just nu!
Just nu är det inte riktigt så kallt; det är runt -25 grader (den här bilden tog jag imorse, och jag vet inte hur exakt instaweather är). Men det var i alla fall någonstans mellan 26 och 30 minusgrader.
Allt under -20°C är för kallt! Det tycker jag trots att jag bor här uppe!
Man skulle kunna tro att jag är van efter ett helt liv här, men av någon underlig anledning vänjer jag mig ALDRIG vid vinterkylan.
 
Jag gick in på både yr.no och smhi, och som det ser ut just nu kommer den här hemska kylan att hålla i sig några dagar, men mot slutet av nästa veckan (alltså den som börjar imorgon) ska det bli lite varmare.
Hoppas, hoppas, HOPPAS att det stämmer!
Era fantastiska kommentarer!
1

Jag tycker det är okej så länge det inte blåser, men kallare än -20 vill jag inte ha...

Svar: Ja, jag håller med. Blåser det känns -20 som -40...
Jag vill inte heller ha kallare än 20 grader. Helst inte under -15 och i den bästa av världar inte under 0 ;-) Dock lär det sistnämnda aldrig hända, så jag "nöjer" mig med en köldgräns på -15 grader... samma gräns som skolan hade satt för när man fick stanna inne på rasten ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Jösses så kallt!

Svar: Ja, det är sådana dagar man längtar extra mycket efter våren och sommaren!
Håller tummarna att det går upp till härligare temperaturer snart, så att inte hela vintern blir såhär kall...
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Fy f-n, jag hade dött!!

Svar: Ja, inte kul när temperaturen går ner till de graderna! Jag har som sagt bott här uppe i hela mitt liv, men vänjer mig aldrig vid vinterkylan...
När jag gick i 7:an (tror jag det var, alltså i början av -98) kommer jag ihåg en dag vi hade -42 grader. Hade två minuters gångväg till skolan, men påpälsad som en michelingubbe. Däremot hann jag förfrysa näsan på den tiden...

Är glad att vi i alla fall sluppit sådana temperaturer efter det :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Nej, då, jag hade älskat det. BARA det inte blåser, som sagt. Då är ju allt en pain, mer eller mindre.
Vi ska tydligen drabbas av snö imorrn här också. Ganska mkt tom.

Svar: Ja, blåser det blir det bara jobbigt. -20 grader känns då som -40...
Vintern är inte min årstid! ;-)

Hoppas det blir uthärdligt väder hos er lagom till New York-resan, även om det blir snö :-)

Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Borde vara olagligt;) Vet att det var mer än 40 minus när min gammelfarfar jordbegravdes i Jämtland...

Svar: Det håller jag med om!
Själv skulle jag inte ha något emot att bosätta mig varje år mellan september-maj på varmare breddgrader :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?