Tips - Mjuk hover-effekt för länkarna
Hejsan Hoppsan!
Oj, det blev visst ett uppehåll här på ett par dagar...

Men men... Jag fick en kommentar/fråga om hur man gör för att länkarna/bildlänkarna får en sådan "mjuk" hover-effekt; alltså att det är en mjuk övergång när man för muspekaren över dem.
Blir mer av ett snabbtips, men sådant kan ju också vara roligt, eller? :-)

Kopiera texten i den här rutan.
Gå in i kodmallen och klistra in den ovanför </head>.

Era fantastiska kommentarer!
1

Hur gör du de där rutorna du har koder i?

Svar: Jag kan göra ett inlägg med de koderna. Vet tyvärr inte riktigt hur det blir om jag klistrar in dem här i svaret. Om det bara blir som vanligt, eller om sidan "tror" att jag kodar, och gör en ruta istället för att visa hur koderna ser ut.
Så du kan hålla utkik på bloggen om en stund :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Nu kanske jag låter helt bakom flötet men jag förstår inte vad du menar med mjuk hover effekt för länkarna :/

Svar: Det är att det blir som en "fade-effekt" när man för muspekaren över länkarna. Jag har det på mina länkar, så du kan föra muspekaren över dem för att se exempel :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Men du är väl för underbar du :D Supertack för tipset!!

Svar: Varsågod :-) Jag är glad att tipset är uppskattat :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?