JAG HATAR PDOL!!!
 
Okej, i ärlighetens namn hatar jag väl inte själva festivalen. Tvärtom är det ganska trevligt när det är fullt ös i stan. När det är mer liv och rörelse än i vanliga fall bara man kliver ut genom dörren.
Jag störs inte av musiken, trots att jag bor mitt inne i stan.

MEN... det är även JUST för att jag bor mitt inne i stan som jag hatar PDOL...
Den begränsade framkomligheten i stan, då det är avspärrat för biltrafik.
Bilden är fotad nu ikväll utanför mig. Precis som de två tidigare åren har de lagt ut "tillfällig asfalt" så att man ska kunna köra över till andra körbanan. Men ikväll hade någon parkerat precis framför denna specialväg, och därmed blockerade i princip hela vägbanan (bilen till höger i bild).
Bor man här så går det alltså teoretiskt sett att komma fram till sin parkeringsplats, OM det inte står någon ivägen. Eller OM det inte är placerat någonting ivägen.
 
Jag lyckades i alla fall på något sätt att tråckla mig förbi bilen genom att krångla mig upp en bit på trottoaren, så egentligen kanske jag inte har så stor rätt att klaga.
Men jag hatar ändå att det är lite av ett lotteri. Ska jag komma fram till parkeringsplatsen? Eller kommer jag inte fram?
Tur att det bara är en vecka per år!
Era fantastiska kommentarer!
1

Du är nog typ den enda.. ;)

Svar: Ja, jag skulle tro det ;-) Tror dock jag skulle uppskatta festivalen mer om jag bodde utanför stan och inte precis i "skarven" där området börjar = avlastningsytor, containers o.s.v.
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Ja, där håller jag med dig! :)

Svar: :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?