The dream of Independence Day
Hej vänner!
Det är fredag igen. Kan det verkligen stämma?! Det är inte veckan som spelat mig ett spratt, eller?
Jag menar, det var ju nyss måndag.
Och ja, jag vet att jag jämt skriver detta, men det är verkligen så påtagligt hur snabbt tiden går! Någon som håller med mig?
Och som vi alla vet så har vi ju även gått in i Juli månad.
Idag har jag endast fyra dagar (inklusive idag) som 29-åring. Känns ju sådär, om man säger så. Då jag, som ni vet, haft en gigantisk 30-årskris de senaste åren. Jag vill helst inte "börja min ålder med en 3:a"...
Nåja, skit samma. Försöker att inte tänka så mycket på det längre.
 
För övrigt är det ju även 4:e juli, vilket är den dagen på året jag alltid längtar som allra mest att befinna mig på andra sidan Atlanten... Under alla de år då jag har önskat mig till USA, har jag önskat att befinna mig där under deras nationaldag (samma med Norge, i och för sig). Jag skulle så gärna vilja en nationaldag i ett land som verkligen FIRAR dagen.
 
Vi avslutar med ett par färska bilder.
De är fotade i fredags, när jag var ute samtidigt som PSG-invigningen.
 
Era fantastiska kommentarer!
Ruth i Virginia
1

Ja, här firas Fourth of July välldeliga. I år var vädret absolut perfekt.
Hade alla tre barnen här plus mina tre barbarn fr Vietnam, som är på besök
med föräldrarna (min son). Vi grillade hamburgare och korv, åt potatis-
sallad och andra sidorätter. Sondottern hade gjort en fantastisk tårta
i "red, white and blue" med vispgrädde och blåbär. Hade lite fyrverkeri-
grejer också. Kl. 8 på kvällen var det program from "The Mall" i Washington
med toppen underhållning. Massvis med folk där. Själv gillar jag inte att
vara mitt i smeten s.a.s. Glad att man kan vara med genom TV!

Vilka vackra björkar du har i din stad!!!

Svar: Det låter som ni hade en riktigt trevlig dag :-) Ja, jag gillar verkligen de länder som verkligen Firar sin nationaldag; typ Norge och USA :-D
Angående väldigt stora folksamlingar är jag likadan; jag är inte så förtjust i det. Men det är härligt att man kan få känna av känslan även via TV:n :-D

Ja, det är verkligen härligt med alla björkträd här! Vackert :-D Dock är det Umeå som kallas "Björkarnas stad" :-)

Hoppas du får en fin fortsatt sommar :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
2

Erica -
Börja en kampanj att ta över titeln från Umeå!!!
Piiteå är värt det.

Svar: Hihi :-) Ja, det vore kanske en idé :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?