Venedig kom till Piteå
 
Var bara tvungen publicera ett kort inlägg om detta...
Igår, söndag, hade vi ett ordentligt åskoväder här i Piteå. Det blixtrade verkligen i vad som kändes som en evighet!
Och idag kom åskoväder nummer 2... med ett EXTREMT skyfall i hasorna.
Tyvärr kom jag mig inte för att gå ut med kameran (ångrar mig lite nu), men hittade i alla fall detta klipp på YouTube. Det är utlagt filmer som tydligen är inskickade från hur det såg ut när regnet lugnat ner sig lite.
 
Som ni ser regnade det så mycket på så kort tid att brunnarna inte hann ta undan allt vatten, vilket resulterade i översvämningen (och fontänen inne på COOP) ni ser på videon.
 
Bilden här är fotad av mig; snabbt från mitt fönster.
Lägger in den för att inlägget ska synas på bloggspaning. 
Era fantastiska kommentarer!
1

Vi var inne på Coop när fontänen började spruta. Jag tog en bild som hamnade i PT.

Svar: Vad roligt att din bild kom in i PT :-D
Av någon anledning lyckas jag aldrig vara på plats för att fota olika saker när de händer. Hade varit roligt att lyckas vara på rätt plats vid rätt tillfälle (med kameran) någon gång :-) Men vem vet vad som händer... :-D

Hoppas trots allt vi slipper fler sådana åskoväder i sommar i alla fall :-D

Ha en fin dag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Oj då, det var ju inte lite vatten det där... :)

Svar: Ja, det var verkligen en rejäl mängd vatten som kom igår ;-) Brunnarna hann inte hålla efter allting, då det regnade så mycket på kort tid. Men så försvann det som tur var ganska snabbt efter att regnet upphört :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?