Missbruk av blogg.se´s Forum?
 
En sak jag funderat på, till och från, under en period handlar om det här med Forumet här på blogg.se. 
Till att börja med tycker jag det är en av de bättre sakerna blogg.se har lanserat; ville bara säga det då det här inlägget inte är någon kritik mot blogg.se. 
 
Det handlar snarare om något jag tycker känns nästan lite grann som "missbruk" av den tjänsten...
Alla dessa Länka-din-blogg-här-trådar, som startas hela tiden, och som det vid det här laget finns typ en miljon av...
Jag tycker det känns som att om vi säger att det startas 10 nya trådar en dag, så är 8 av dem länka-din-blogg-trådar. Och efter ett tag, när tillräckligt många länkat i de trådarna, så kan omöjligt ens trådskaparna ha möjlighet att klicka sig in på alla bloggarna...
 
Jag tror nog att blogg.se´s tanke med Forumet faktiskt inte handlade om sådana trådar. Kanske någon, men inte att varannan är en Länka-din-blogg-tråd. Jag tror tanken faktiskt var till exempel hjälptrådar o.s.v. Att det skulle vara ett ställe där man skulle ha möjligheten att kunna få hjälp (t.ex. i designfrågor) snabbt.
 
Vad tycker ni?
Gillar ni dessa Länka-trådar, eller tycker ni de är störande många? 
 
Era fantastiska kommentarer!
Andreas
1

Jag håller fult ut med dig, sen måste jag säga att det är en av de sämsta forum som finns ute på nätet, jag vet med att de gör ju allt för att hålla nere kostnaderna, måste vara så när deras forum är så kass.

tänk om de kunde ha ett forum som är som vilket annat forum som helst med AKTIVA moderatorer och har säg 10 st huvudämnen där man kan ställa sina frågor, samt hålla ner antalet av alla dessa nystartade trådar om söker blogg, skriv din blogg.... O.S.V

Skulle bli så mycket bättre om de vågade satsa lite, på ett bättre forum

Svar: Skönt att höra att jag inte är ensam om dessa tankar/åsikter :-) Det är verkligen jobbigt med alla dessa femtioelva nya trådar per vecka som endast handlar om att man ska länka sin egen blogg. Och trots att trådskaparen skriver typ "Länka din blogg så lovar jag att kommentera" eller liknande, så har hen knappast möjlighet att upprätthålla detta när minst 250 st. har länkat...
Håller med om att forumet är i akut behov av att rensas och skärpas upp. Få lite mer struktur på det, helt enkelt :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?