En 600 år gammal kyrka
 
Åkte ut mot Öjebyn med Mark (kameran) för några dagar sedan, så det blev några detaljbilder på kyrkan.
Tycker faktiskt det känns rätt cool att Öjebykyrkan faktiskt är 600 år gammal!
Ombyggd och utbyggd under åren i och för sig, men kyrkan är faktiskt drygt 6 sekel gammal.
Den fanns där för 600 år sedan. Det är egentligen ganska svindlande lång tid...
Era fantastiska kommentarer!
1

Så vackert!!
OCH tänk vilken byggteknik! Sådant impar stort på mig!

Svar: Tack :-) Ja, den är riktigt fin (inget mot Hortlax kyrka dock ;-)) Och då jag älskar historia så tycker jag riktigt mycket om att vistas kring sådana gamla platser/byggnader :-)
Öjebykyrkan är som sagt utbyggd och ombyggd under åren, så från början var den mindre och såg annorlunda ut. Men den är i alla fall 600 år, då den firade just 600-årsjubileum för ett par år sedan :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Riktigt fina bilder!! Kyrkor är så himla fina! :)

Svar: Tack :-D
Ja, just kyrkor är riktigt tacksamma fotomotiv :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Fint! Fjärde bilden uppifrån är jättesnygg :)

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?