Ingen feedback
 
Jag vet att jag brukar publicera sådana här inlägg lite nu och då, men jag tror det kan vara en bra idé. Jag har i alla fall svårt att ge upp tanken på att det skulle vara en bra idé ;-)
Man brukar ju säga att kommentarer är en stor del till vad som håller en blogg levande.
Och jag tror det stämmer ganska bra. Därför känns det lite tråkigt när det "bara" trillar in 2-3 kommentarer per vecka.
Jag vill dock tydliggöra att jag är otroligt GLAD över de kommentarer jag får! Jag uppskattar dem något enormt! Jag vill inte att ni ska tro att jag är otacksam.
 
Men som sagt; kommentarer håller ju oftast en blogg levande, och det skulle vara så roligt att få lite fler.
För tillfället har jag 110 bloglovinföljare, ca.40-45 besökare per dag men "bara" 3-4 kommentarer per vecka (i genomsnitt).
Jag vet att jag själv är dålig på att kommentera andras bloggar, men försöker skärpa mig.
 
Dock måste det ändå vara så att jag publicerar alldeles för tråkiga inlägg, då kanske 1 av 10 nya besökare stannar kvar (procentuellt sett).
De gånger jag haft sämre bloggperioder har det ofta hänt att jag vunnit några följare/läsare, men förlorat dem i samma veva som jag börjat om att blogga.
Därför skulle det vara så roligt att höra om det finns något speciellt ni skulle vilja läsa om här?
Något speciellt ni vill se på min blogg?
Jag vet att jag brukar få svaren att blogga om sådant jag själv gillar, och jag vet att det ju oftast är bäst. Man märker ganska snabbt om någon bloggar om något personen inte tycker är intressant.
Dock verkar det inte fungera för mig, då läsarantalet och kommentarsantalet alltid sjunker när jag bloggar om det som intresserar mig.
Därför tänkte jag prova på detta; mest bara för att testa hur det går...
Att fråga er vad ni vill att jag ska blogga om, och blogga efter läsarnas önskemål.
 
Vad lockar er att stanna kvar på en blogg?
Vad tycker ni om att läsa om på bloggar?
Är det något särskilt ni vill se på min blogg? 
Era fantastiska kommentarer!
1

Jag tycker det är kul att läsa om hur andra gör när de fotograferar. Då får man liksom tips och idéer, sånt gör i alla fall att jag utvecklas som fotograf. De flesta grejerna jag har lärt mig om min nya systemkamera och om fotografering med systemkamera har jag läst på bloggar.

Jag brukar försöka stanna på en blogg så länge som möjligt, men jag brukar lämna en blogg när jag känner att våra intressen är allt för olika.

Svar: TACK för din feedback på det här inlägget! :-D
Jag är otroligt tacksam för alla kommentarer jag får, men speciellt på just dessa inlägg :-D

Ja, det är nog sant att de allra flesta dras till bloggare med samma intressen. På ett sätt hade det varit ganska roligt om jag lyckades hitta ett ämne som jag gillade, som även är ett sådant som drar läsare :-) Dock känns det som om mode, hästar och mammabloggar är det enda majoriteten vill läsa om ;-)

Som sagt; TACK för din feedback! Jag uppskattar den mer än du anar :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Jag ska vara ärlig!
Jag läser inte dina inlägg MEN jag älskar att titta på dina bilder! :)

Anledningen till att jag inte läser är att jag följer så många fotobloggar och det är just för att se foton. :)

Tycker väldigt mycket om dina foton, du är jätteduktig. Keep going!

Svar: Tack för din kommentar, och din feedback! Som jag skrev i svaret till kommentaren ovan: Jag uppskattar det mer än ni anar :-D
Vad roligt att du gillar mina bilder :-D

Jag skulle nog gissa att det är så för många av de som går in här; mer för bilderna än texterna. Har misstänkt det ett tag, då jag är medveten om att jag förmodligen skriver alldeles för långa texter. Har börjat lite smått att försöka tänka på detta, men har dock lite svårt med att begränsa mig ;-)

Ha det fint! :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Tipsaren
3

Skriv något om politik, Takidas spelning i Piteå till veckan eller vad du ska göra i sommar - eller varför inte vem du skulle vilja byta liv med för ett par dagar. Eller vad du tror om utvecklingen av Piteå Dansar & Ler... eller dina (topp) 5-favoritbloggar (om du inte redan gjort det):

Nu fick du några tips! :D

Svar: TACK för dina tips! Jag uppskattar sådana här kommentarer något enormt!!
Hoppas du får en fin tisdagskväll, och en fin start på April månad :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Svårt att ge tips när man själv inte heller har så mycket intressant att komma med i sin egen blogg ;-). Mitt mål är dock inte att få så många läsare eller kommentarer som möjligt, jag bloggar som en slags dagbok för mej själv och den lilla skara trogna läsare jag har. Önskar dock att jag hade mera tid - både till att fota och blogga.
Jag tror att om man vill behålla sina läsare så ska man blogga regelbundet - om inte varenda dag så i alla fall 4-5 gånger i veckan. Själv gillar jag bloggar som handlar om lite allt möjligt - Annika i Reston är ju en sån blogg som man fastnar i, hon skriver på ett personligt sätt om både sej och familjen, saker som händer runt omkring, vädret, ja allt möjligt. Ja, du vet ju! :-) Man lär känna henne även om hon inte är alltför privat, vill fortsätta följa henne, och just det där att hon skriver regelbundet gör mycket, tycker jag.

Jag är inte så förtjust i blogginlägg som börjar med "Jag har inget att blogga om, men i brist på annat..." och liknande . Då känns det som om bloggaren känner sej tvingad att blogga.

Svar: Ja, jag förstår att det är svårt att ge bloggtips till andras bloggar (det tycker jag själv) :-) Men jag vill bara säga att jag är otroligt tacksam över alla er som svarar/ger feedback på sådana här inlägg! Jag uppskattar dem enormt mycket!
Jag bloggar också till viss del för min egen del; för att kunna gå tillbaka sedan och se (ungefär som en dagbok, då jag aldrig lyckades hålla igång fysiska dagboksprojekt). Men i och med att min blogg är till stor del en fotoblogg så känns det som att kommentarer också är en viktig del av mitt bloggande :-)

Ja, Annika är verkligen skicklig på det här med bloggning! Förstår inte riktigt hur hon gör för att skriva så bra; även när det är längre texter känns det inte som om det är långa texter man läser... Hade varit så roligt att ha den förmågan! :-D

Håller med dig om det med "i brist på annat"-inlägg. Brukar tyvärr själv hamna i den fällan, trots att jag tycker det är roligt att skapa blogginlägg ;-)

Som sagt; TACK för din feedback! :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Det handlar ju om intresse och så handlar det om hur välskrivet en text är (för min del). Du är en av de få bloggar där jag faktiskt läser texterna i sin helhet för att du skriver åsikter, och du skriver på ett väldigt bra sätt! Jag gillar dina texter. Och jag tycker du har en perfekt blandning av bilder och text. Sedan kommer det någon text som jag inte är intresserad av men så blir det för alla!
Jag känner igen det där att prenumerationerna ökar när man bloggar mindre men det tror jag beror på att då vet de inte när man ska blogga nästa gång och vill få det i sin feed. Medan, när allt är som vanligt så bloggar jag varje dag och då behöver de ingen uppdatering via prenumeration för då vet de när det kommer nytt i alla fall! Så tolkar jag det i alla fall! Det kan vara superfel men men...! ;O)

Jag tycker du ska fortsätta precis som du gör och skriva korta men välskrivna texter. Skriv gärna dina åsikter om saker, där folk kan engagera sig och tycka tilll om! För även ifall en fotoblogg är trevligt så är det roligt med lite text också! :)

6

Jag tycker om allt läsa om allt möjligt.Folks vardag,deras tankar och åsikter om saker och ting osv.
Jag tycker om din sida för att den handlar om precis allt möjligt och jag tycker ju om dina bilder! du är ju så duktig på att fota.

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?