♪♪ Jag ser det snöar, jag ser det snöar ♪♪
 
Jaha, och så blev det vinter "igen"...
Okej, nog för att det fortfarande bara är mars, och snö är helt normalt i mars. Men har man väl fått ett smakprov av våren så vill man ju helst inte gå tillbaka. Eller vad säger ni?
Det var ju så fint ända tills tidigare idag. Torra vägar, torra trottoarer, SOPADE vägar (ingen vintersand). Och helt plötsligt är världen vit igen!
Jag tittade ut genom fönstret någon gång i eftermiddags, och det fullkomligt vräkte ner! Bilderna gör det inte riktigt rättvisa.
Jag tog bilderna när det i princip nyss hade börjat, så det är därför det inte ser så mycket ut på dem.
Men det fortsatte även efter fotandet, så nu ligger det ett hyfsat tjock snötäcke på marken :-(
 
Nu håller vi tummarna för att det här blir kortvarigt.
För som sagt; trots att det är tidigt så vill jag INTE ha vinter nu! Fram för tidig vår!
Era fantastiska kommentarer!
1

Vi fick också snö, grr!! Helt normalt för årstiden egentligen, men inte kul att få vinter igen när man fått en försmak av våren. Hoppas skiten smälter bort fort och att det inte kommer mer.

Svar: Ja, jag såg att det kommit snö hos er också. Usch vad trist det är; trots att man vet att det är normalt. Men precis som du skriver; när man redan fått en försmak av våren vill man inte direkt gå tillbaka :-)
Jag tycker det känns lite grann som om vädergudarna sitter där uppe bland molnen och skrattar åt oss ;-)

Dock såg jag på väderprognoserna att det tydligen kommer att vara lite varierat med plus -och minusgrader här framöver. Dock aldrig särskilt många minusgrader, som tur är. Hoppas de har rätt :-D Snön får gärna försvinna totalt för den här vintern nu!

Hoppas du får en fin fortsatt helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Kikar in här och kan inte låta bli att lämna en kommentar om att du har en väldigt fin blogg och verkligen är duktig på att fotografera :) Måste fråga eftersom att det blir så fint på din blogg, hur gör du för att få så fin kvalite på bilderna som du laddar upp här? Vilket format sparar du i/vilka inställningar? Jag tycker att hur jag än gör så tappar bilderna hälften när jag laddar upp dem på min blogg.

Svar: Tack! Vad glad jag blev av din kommentar :-D Vad roligt att du gillar min blogg/mina bilder :-D
Bilderna på min blogg är 700 pixlar breda, och jag gör dem i den storleken direkt i Photoshop. Sedan sparar jag via "Save for web&devices", i JPEG-format. När jag sedan laddar upp dem på bloggen väljer jag alltså "1000" istället för "700" där man väljer storlek på bilderna.
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Helt normalt, och som det ska hos er, både i mars och april. Men denna vinter har ju varit allt annat än normal, så…
Vi ska visst få snö imorrn, sägs det. DET är inte normalt däremot.
Men denna vinter har man lärt sig förstå att det normala inte finns :-)

Svar: Ja, det är helt normalt. I vanliga fall är det ju högvinter i mars. Snön har aldrig hunnit tina bort, utan det är vinter till 100%. Men som du skriver; den här vintern har inte varit normal. Så även om det är normalt med snö nu så känns det ändå tråkigt då man trots allt hunnit få en försmak av snöfritt och vår ;-)
Hoppas bara att sommaren inte blir drabbad... Men å andra sidan... en onormal svensk sommar kanske i och för sig betyder ordentlig värme och inget regn ;-)

Samtidigt kan jag inte låta bli att fundera på hur nästa vinter kommer bli... En vanlig vinter (som förra årets) eller om detta är något vi ska vänja oss vid?

Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Super trevlig blogg du har..

Kika gärna in hos mej och kanske till och med så att du vill vara med och tävla om att bli dagens blogg =)
har 300-600 läsare per dag.

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D Välkommen hit!
P I X E L I E - Erica Pettersson

veronica
5

Jag tycker om vintern.Tycker det är mysigt med snön och mörkret .Men hatar när det är FÖR kallt.
Men iaf...det var super fina bilder!

Svar: Tack för bildberöm :-D
Vad roligt att höra att det i alla fall finns några som gillar vintern :-) Jag gillar den inte just på grund av just snön och mörkret ;-) Men jag gissar att jag skulle tycka om vintern mer om jag hade intresse av vinteraktiviteter, som skoter, skidor o.s.v.

Jag är i alla fall glad att vi haft så pass lite snö i år ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
6

Jag gillar att titta på snöbilder men har liksom kommit över den där
barnsliga förtjusningen av någon orsak. :). Den gula bussen är
absulut favorit! Roligt att dom har färgglada fordon däroppe i norr.
Håller med övriga skrivare - Du har alltid fina bilder!

Har du tittat in på "I en annan del av skärgården"? Det är en f.d.
professionell fotograf, som lägger opp underbara bilder från skärgården
i Oscarshamn. Ta en titt! Han har en dam fr Norrland, som ofta kommenterar.
Hon har lagt ut fantastiska sommarbilder från fjällvärlden, och hon är hur kul som helst.
"Rantamor på näthinnan". Hoppas du hittar till båda sajterna.

Svar: Tack för bildberöm :-D
Ja, snöbilder kan vara riktigt trevligt att titta på, men jag har dock också för länge sedan tröttnat på snön. Hatar snö och skulle gärna slippa den totalt.

Ja, visst är det härligt med lite färg mitt i allt brunt och grått. Piteåbussarna lyser verkligen upp :-)

Tack för bloggtipsen! Var in och skummade igenom de bloggarna en snabb sväng, så jag ska nog snart kolla in dem närmare :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
7

Tro´t eller ej. Det SNÖAR. I DAG. 25 MARS. I VIRGINIA!
Det har varit en helt förvriden vinter - på många håll.

Svar: Ja, jag håller med! Den här vintern har utan tvivel varit den mest underliga jag varit med om! På alla håll i världen, känns det som...
Håller tummarna att det här är sista snövädret för er i år!

Hoppas på samma sak för oss också, trots att jag vet vilket väder April brukar bjuda på... ;-P

Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?