Tänk på detta nästa gång ni ser bilder i media...
 
Via en annan blogg kom jag in på den här videon på YouTube, och jag kan inte hjälpa det: Jag blir skrämd när jag ser detta!
Kraven på hur vi ska vara och hur vi ska se ut är skyhöga i dagens samhälle.
Ätstörningar frodas bland unga (oftast tjejer) och vi mår dåligt när vi hela tiden matas med medias bilder.
Och då ser inte ens modellerna på de bilderna ut så!
Varför ska vi sträva efter att se ut som Barbie, när Barbie inte skulle kunna överleva med sina proportioner om hon var en levande människa...?
 
Bilder på dessa två dockor har cirkulerat ett tag runt om på internet, och jag tycker de belyser problemet riktigt bra!
Det jag tycker är allra sjukast är att vår, oftast, första tanke när vi ser denna bild är att dockan till höger är "tjock". På grund av att vi är så hjärntvättade av media.
För dockan till höger är ju nämligen gjord efter en riktig människas proportioner. En människa som ser ut så i verkligheten är en smal människa
 
Alla människor på jorden är unika. Det finns en orsak till det. Varför ska vi då hela tiden försöka klämma in oss i samma form?
 
Se videon i detta inlägg! Inte ens modellerna ser ut som de visas i media!
 
Bild
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?