Fredag och lustiga drömmar
Fredag. Igen.
Finns det verkligen inga fler veckodagar än fredagar nu för tiden?
Imorgon är det en hel vecka sedan knivmordet på Sundsgatan begicks. Minnesljus lyser fortfarande upp platsen.
 
Annars har jag nog tyvärr inte så mycket att meddela. Mitt liv har lunkat på som det brukar den här veckan.
Dock kan jag inte riktigt koncentrera mig på att skriva detta, då min hjärna precis försöker komma ihåg den dröm jag hade inatt (vilket i och för sig brukar vara omöjligt).
Jag älskar, faktiskt, att drömma. Men jag hatar sådana nätter då jag först drömmer MYCKET intensivt och typ HELA natten (jag vet att det inte är så, men det KÄNNS så).
Och så fort jag öppnar ögonen är den som försvunnen. Eller; jag kommer ihåg att jag har drömt och nästan vad jag har drömt, men alla detaljer är precis utom räckhåll för minnet.
Ungefär som när man försöker komma på ett speciellt ord, och man "har det på tungan".
 
Jag vet inte varför jag vill komma ihåg den här drömmen.
Det jag kommer ihåg av den var hyfsat läskigt (ingen mardröm, men ändå).
I princip det enda jag vet är att jag kastades runt olika platser, och vid ett tillfälle var jag på väg till Kallax flygplats(?). Men jag kom norrifrån istället för söderifrån och det var som om jag flydde från något, eller någon. Ibland var jag ensam, ibland tillsammans med familjen och ibland var familjen spelad av olika skådespelare.
Drömtydare någon? ;-P
 
Nåja, jag tycker vi avslutar det här inlägget med två bilder jag tog för ett par dagar sedan på det ljusarrangemang jag har stående på vardagsrumsbordet.
Jag hatar verkligen vinterhalvåret, men att tända ljus ÄR mysigt! :-D
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Vart kommer den där söta ljuslyktan/vasen ifrån som är på bilden längst ned till höger?

Önskar dig en fin fredag!

Svar: Tack! Detsamma :-D
Det är en vas; har bara inte hittat något bra att ha i den ännu ;-)
Jag köpte den i en secondhand-butik här i Piteå (eller; i Öjebyn, strax utanför Piteå) som heter Repris. Så tyvärr vet jag inte var den kommer ifrån ursprungligen.
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Åh vilken fin ljusbricka =) man måste nästan tända ljus nu när det är så mörkt hela tiden

Svar: Tack :-) Ja, ljus behövs verkligen den här årstiden! Det är tur att det är så mysigt med levande ljus :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?