Throwback Thursday – Belgium
Tänkte att jag skulle köra en Throwback Thursday igen, som jag gjorde för några veckor sedan. Okej; jag erkänner... tanken var väl att jag skulle göra det varje torsdag, men ni känner väl mig vid det här laget ;-)
Nåja, bättre blogga när man har något att blogga om än att "bara blogga för att blogga", right?
 
Denna veckas TT tänkte jag skulle handla om Belgien.
Den här veckan är det tre (3) år sedan (TRE ÅR!!!) jag var iväg på utlandspraktik till Scherpenheuvel, Belgien.
SHIT! ÄR det verkligen så länge sedan! Känns ju som det var igår (samtidigt som det känns som att det faktiskt var länge sedan). Tiden är verkligen konstig...
 
Det var i alla fall en tvåveckorsresa; sista veckan i oktober samt första veckan i november.
Vi hade sagolikt vackert höstväder när vi var där. Det var ungefär som en "perfekt Sverigeseptember", då hösten kom senare där nere.
Det var dessutom extra roligt eftersom vi kom från en av de sämsta höstarna här uppe. Minns att det regnade i stort skett HELA årstiden, med undantag från typ 5 dagar (sammanlagt).
 
Nåja, slutpladdrat.
Mindre text, mer bildvisning. Eller vad säger ni?
 
Alla bilder från Belgien är fotade med min gamla kamera (Canon EOS 400D), då 5D:n blev min först i januari 2012.
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Så fina bilder! Ja, det ser ut som här. Vi har lika mkt lövträd, och ungefär lika långt komna vad gäller hösten.
Skulle önska att jag kunde bjuda hit dig så du fick fota massor, massor. Under ngn vecka till är det en fotografs dröm att vistas här nu när hösten är som vackrast.
Är dessa bilder tagna med Mar? Eller är det din gamla?
SÅ fina är de!!!

Svar: Tack! :-D
Ja, jag kunde tänka mig att hösten hos er och hösten i Belgien kommit ungefär lika långt vid den här tiden i kalendern :-)
Och jag kan verkligen tänka mig att det är UNDERBART att fota hos er den här tiden! Någon gång i livet (när det än blir) SKA jag iväg och fota i USA!! Och jag ska uppleva alla årstider där (men speciellt höst och vår...)

Mina bilder från Belgien är fotade med min gamla kamera; EOS 400D:n, samt med mitt gamla 50mm´s 1.8. Jag köpte 5D:n ungefär 3 månader efter vi kommit hem. Vi kom hem 6 november 2011, och jag köpte Mark 17:e januari 2012.
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
2

Vilket underbart bildspeil, Erica! En fascinerande gammal stad.
Byggnaderna ser ut att var från Medeltiden. Älskar den
färgrika gatuscenen. för att inte tala om träden.
Har varit i Belgien på genomresa och tillbringat några nätter där,
men har aldrig liksom stannat och gjort sight-seeing.

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar mina Belgienbilder! Känns så svårt att förstå att det var så länge som TRE år sedan vi var där! Längtar verkligen tillbaka :-D
Ja, byggnaderna på några av bilderna (de under bilden "fota med iPhone") ÄR från medeltiden. Vår kontaktperson i Belgien kände en person i staden Diest (ungefär tio minuter från staden där vi bodde), och vi fick en guidad tur runt stan av han och hans fru. Och en del av den staden var en kvarleva från 1600-talet. Det var hur coolt som helst att se, och FOTA :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?