Wattpad och en ringrostig författare
 
Även om fotointresset legat mig varmast om hjärtat under det senaste decenniet så har jag ju också, som ni vet, alltid haft även ett annat stort intresse... att skriva (även om kvalitén på mitt författarskap kan diskuteras).
När jag var liten skrev jag massvis med olika små berättelser, men detta intresse har länge fått stå i skuggan av fotograferingen. Faktiskt så har jag knappt skrivit något på typ tio år; inte sedan jag gick ut skolan.
 
Men nu har intresset bubblat upp lite grann igen. De senaste månaderna har det kliat lite extra i skrivarfingrarna.
Som ni vet startade jag ju en enkom blogg just för skrivande
MEN bloggvärlden är ju trots allt inte författarnas forum (konstigt nog). I alla fall i den svenska bloggosfären. Min erfarenhet är att de flesta inte ids läsa texter som är längre än 10 meningar. "Bilder före text" är svenska bloggvärldens motto, tror jag... Jag skyller på smartphones och läsplattornas intåg i samhället ;-) Många tycker säkert det är jobbigt att läsa långa texter när de ligger på så pass (relativt sett) små skärmar.
 
Men men... hittade i alla fall en sida som heter Wattpad.
En sida speciellt för författande, och hittills älskar jag den. Man kan lägga ut sina egna texter/noveller/berättelser/böcker och man kan läsa/följa andras.
Det jag gillar med sidan är att, till skillnad från bloggvärlden, så de som håller till där är ju faktiskt de personer som tycker om att läsa (och skriva). De som inte har något emot att läsa längre texter.
Jag tror nästan att chanserna är större om man publicerar sina verk där än om man driver en vanlig textblogg.
 
Jag är i och för sig skitnervös när jag lägger ut sådant jag skrivit (speciellt eftersom det var så länge sedan, och eftersom jag inte är på författarnivå), men samtidigt är det riktigt roligt :-)
Era fantastiska kommentarer!
Linda
1

Hej. Har du lust att fota mig min syster och våra ungar nån gång före jul?

Svar: Hej! Jag ställer gärna upp och fotar :-D Vill ni ha inom -eller utomhusbilder (eller både och)?
Min mail: [email protected]
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Har mailat dig för några dagar sen. Sett det?

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?