Dags för Norrsken
Som jag skrev igår (eller inatt, rättare sagt) lyckades jag få ett par bilder från gårdagkvällens Norrsken.
Jag började med att åka ut till samma ställe som förra året, men där syntes det mycket dåligt, så jag åkte till ett annat ställe. Tyvärr har jag inte hittat det "perfekta" fotostället för Norrsken ännu (är inte säker på att ett sådant finns i Piteå?) men några bilder blev det i alla fall.
Den här gången var det också så att jag tycker Norrskenet syntes bättre i kameran (i och med att slutartider på minst 20 sekunder används) än med blotta ögat. Det var mest "vitt" och man kunde lätt missta det för moln.
Men som ni ser på bilderna var det mitt älskade NORRSKEN :-D
 
Nåja, nog med text nu ;-)
Här kommer bilderna istället.
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Så vackert! Ha en fin helg.

Svar: Tack! :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Otroligt fina bilder! :)

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Snyggt!

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Coola bilder! jag har aldrig sett ett norrsken i verkligheten men jag njuter av dina bilder! :)

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D Jag är så glad över att jag har möjlighet att bo på ett ställe där jag får se Norrsken. Det är verkligen ett underbart naturfenomen! Håller tummarna att du får se det en dag :-)
Men det är nästan det enda jag gillar med att bo här uppe ;-) Det och ljust 24/7 under sommaren!

Tack igen! Vad roligt att du gillar mina bilder!
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Vi var också ute och fotade. Vi var runt Svensbyn för att hitta det perfekta stället, men tyvärr så lyste månen rätt starkt plus att det ändå är svårt att undvika lampor, osv ute. Vi får leta vidare efter det perfekta stället.

Svar: Vad roligt att du också var ute och jagade Norrsken (min erfarenhet är att det blir lite av en jakt mot klockan ;-)) Håller med om lampor och diverse ljus. Känns som det är något i vägen var man än åker. Hade verkligen varit roligt att hitta det "perfekta Norrskensfotostället" här i Piteå (om det finns något sådant) :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Så fina bilder och väldigt fin blogg! :)

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-) Varmt välkommen hit :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

Åh såååå fint! Jag hoppas jag också får se det med egna ögon någongång. :)

Svar: Tack! Ja, norrsken är verkligen underbart :-D Hoppas du får möjligheten att se det en dag (eller natt... ;-)) :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

8

Wow, så himla fiiint :}

Svar: Tack! Ja, visst är det vackert med Norrsken! Jag älskar verkligen detta fenomen!! Önskar att det kunde dyka upp lite oftare :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

9

Varje gång vi har det här så har jag haft oturen och missat det hela :( Tror inte jag har sett någon på över 13 år..

Svar: Vad tråkigt att du missat det. Hoppas du har turen att befinna dig på "rätt plats vid rätt tidpunkt" snart :-) Jag håller tummarna för det :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

10

Tack så mycket :}

Kan inte sluta tycka så himla mycket om din design. Jag gillar den riktigt mycket... eller ÄLSKAR den riktigt mycket :)

Svar: Åh! Tack :-D Vad roligt att du gillar min design! Det känns alltid extra roligt att få sådana komplimanger av de som är så otroligt duktiga på design som du är :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?