Lunchpunktligt
Panik imorse. Vaknade 8:40 och vi börjar 9:00, vilket betyder kraftig försovning.
Jag var dock framme på Miroi 9:05 –endast tjugofem minuter efter att jag vaknat. I´m good!
Jag avskyr dock den typen av stress, då jag är en person som i vanliga fall helst vill kliva upp, minst, två timmar innan jag ska iväg någonstans. För att helt enkelt ha god tid på mig att vakna ordentligt, göra mig iordning och till och med få en del tid över.
Tänkte i alla fall att jag kör lite punktligt på bloggen såhär under lunchrasten.
Jag har faktiskt haft en del saker att blogga om den senaste tiden, men jag har nog inte kommit igång med höstterminen då jag liksom inte kommer mig för att sätta mig ner vid bloggen. Och vissa saker är ju trots allt "färskvara", vilket innebär att man inte kan blogga om det typ en vecka efter det hänt.
Nåja, slutpratat om det.
 
♣ Valet i söndags... Katastrofalt! 
Det enda jag glädjs över är att det faktiskt blev regeringsskifte. Vi slipper Alliansens (Moderaternas) jobbiga det-är-bara-höginkomsttagare-som-räknas-politik. Nu är väl frågan bara den Hur kommer det att bli nu framöver?
Det är ju minst sagt skakigt inom regeringen just nu, såhär strax efter valet.
MEN vi glädjs som sagt åt REGERINGSSKIFTET! :-D
 
Det katastrofala i årets val var SD:s stora framgångar. Jag kan verkligen inte fatta att så mycket som 13% av Sveriges befolkning röstade på Sverigedemokraterna!! Seriöst, det är SKRÄMMANDE! Mycket skrämmande!
SD fick 13% och Fi kom med sina 3,2% inte ens in i Riksdagen. Skandal.
Det BEHÖVS feminister i regeringsställning. Det behövs INTE rasister!
Ja, jag kanske verkar väldigt hård i mina ord här. Men jag kan inte se några problem med att ta ett starkt avstånd från SD...
 
♣ Lite mera om söndagens val...
Jag har ALDRIG varit så nervös inför ett val som just årets. Har inget konkret exempel på varför, men som jag skrev tidigare kändes det verkligen som ett ödesval. Som om resten av Sveriges framtid hängde på just detta val.
Jag vet ju att det inte gör det. Om fyra år är det ju val igen.
Och förhoppningsvis kommer Fi! in DÅ. 2018!
 
♣ Arbetslöshet.
Så less, less, less! 
Arbetslös. Arbetssökande. "Fritidsforskare" ;-P Whatever. I´m SOO sick of it!!
Arbetsgivare: Anställ MIG! Det gynnar DIG! Lojal, plikttrogen och arbetsvillig!
Era fantastiska kommentarer!
1

SÅ kul att du också börjat torsdagspunkta, Erica. Tycker det är så kul att fler följer trenden.
Men, alltså, har du sysselsättning nu? Eller går du i skolan?
Berätta. Jag måste ha missat detta.
Fi 2018, det hoppas jag också!!!!
Ha det så gott!!

Svar: Ja, torsdagspunkterna är en jätterolig idé :-D Är inte säkert att jag hänger med på det varje torsdag, vi får se :-)
Nej, jag är fortfarande arbetssökande (låter bättre än "arbetslös"). Men för tillfället är jag inskriven i Miroi, en kompletterande aktör till AF. Det är lite jobbcoachning och sådant. Det är så skönt att ha någonstans att gå nu när jag är arbetslös. Bra för den sociala biten :-) Det har inte blivit av att skriva om det i bloggen, så det är inte så konstigt att ni läsare inte vet vad jag sysslar med för tillfället ;-) Har dock en anställningsintervju på tisdag, så jag håller tummarna :-)

JA, Fi! 2018 :-D Det behövs verkligen feminister i regeringsställning!

Ha det fint, och hoppas ni får en toppenhelg på Elon!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Håller med dig om valet. Jag var också nervös. Skit att SD fick så många röster. :(

Kan du tänka dig att jobba inom äldreomsorgen? Vet att det finns behov där.

Svar: Ja, det var verkligen nervöst inför detta val! Och även om det släppt lite grann nu så känner jag mig fortfarande lite nervös, vilket säkert har att göra med katastrofen med SD:s resultat, samt besvikelsen med att Fi inte kom in i Riksdagen (jag röstade på Fi).
Jag måste tyvärr säga att jag skäms över att vara svensk när så många röstade på SD...


♦ Äldreomsorgen är tyvärr inte en bransch som passar mig. Jag har alltid önskat att det hade varit det, just för att det finns så mycket behov där. Men jag har lärt mig mina begränsningar för vilka jobb jag klarar av, och vården faller tyvärr inom ramen för vad jag inte passar inom.
P I X E L I E - Erica Pettersson

Yes_Please
3

Innebär detta att 13 procent av Sveriges befolkning består av rasister? :O Finns till och med utländska medborgare som invandrat som röstar på SD... :O Hur många procent får SD i nästa val, och valet efter det? 20 procent? 30 procent? 40 procent?

Svar: Ja, det är verkligen skrämmande. Bara tanken på att SD faktiskt är Sveriges tredje största parti... Katastrof! Som du skriver: Hur många procent får de nästa gång? Blir de Sveriges näst största parti? *Ryser*
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Haha, jag försov mej också en dag nu i veckan som gick! :-) Hann dock i tid till jobbet men det blev en stressigare morgon än vanligt. Precis som du vill jag vakna i lugn och ro innan jag ger mej iväg, hatar att stressa. Som tur är händer det vääääääldigt sällan att jag försover mej.

Vad skulle du kunna tänka dej för slags jobb?

Svar: Ja, det är verkligen guld värt att ha mycket tid på sig på mornarna :-) Jag hatar som sagt också att stressa. Och i och med att jag gillar det så brukar jag också hinna i tid även om jag försover mig :-)
Just nu kan jag tänka mig näst intill vilket jobb som helst, bara jag får något att göra och en stadig inkomst (i kombination = inte Fas 3 med andra ord ;-P)

Hoppas du får en fin och avkopplande fortsatt helg :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?