Norrsken i Piteå
Jag har sett på bloggar att det varit stark Norrskensaktivitet i en stor del av landet den senaste tiden. Jätteroligt, tycker jag!
Även här i Piteå har vi haft besök av detta underbara fenomen :-D  I lördags åkte jag ut med bilen till mitt vanliga "norrskensställe", och precis när jag parkerat uppenbarade det fantastiska skenet på himlen.
Tyvärr finns det en del att önska i bildernas kvalitet, då min självutlösare till kameran hade slut batteri. Och jag hade till och med använt det sista reservbatteriet.
Därför var jag tvungen att använda utlösaren på kameran. På några bilder ställde jag in tidsutlösning, och på några bilder använde jag ändå BULB.
Bilderna är fotade med allt mellan 30 sekunders och 2 minuters slutartid.
Nästa gång ser jag till att ha fräscha batterier till fjärrutlösaren!!
 
Dessutom... dagen efter dessa bilder togs såg prognosen för Norrsken lika stark ut, men typiskt nog var det övermulet och snöade hela den kvällen...
 
Men några bilder fick jag i alla fall av helgens Norrsken :-)
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Väldigt fina bilder! :)

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Härligt, härligt!!!
Norrskenet ska tom ha setts här, på mina sydliga breddgrader. Jag var ute och spanade då, men såg inget.
VILL verkligen SE det på riktigt.
Tycker dina bilder är jättefina. TACK för alla fina, fina kommentarer på Instagram. Ska lägga ut en bomb på blobben imorrn.
Ha en fin skärtorsdag

Svar: Tack för bildberöm! Vad roligt att du gillar mina norrskensbilder :-D
Vad roligt att Norrskenet ska ha setts så pass långt ner :-) Det verkar ha varit extra kraftig norrskensaktivitet den senaste veckan. Men vad tråkigt att du inte fick möjlighet att se det. Jag håller båda tummarna för att du ska få chansen att se Norrsken någon gång!

Dina bilder på Instagram förtjänade verkligen positiv feedback! De var underbara :-D

Hoppas du får en mycket fin påskhelg (även om den inte firas lika stort i USA) :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Ser helt magiskt ut!

Svar: Tack :-) Ja, jag älskar Norrsken! Det är ett sådant magiskt fenomen :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?