Bad summer
Hej hej!
Finns det någon som fortfarande tittar in här, trots att det går evigheter mellan mina uppdateringar? Jag klandrar er verkligen inte om ni tröttnat; jag håller själv på att tröttna på att vara en så usel bloggare.
DOCK är intresset för att blogga fortfarande lika stort, så jag kommer mest troligt tillbaka snart (förhoppningsvis alldeles snart).
 
Jag känner mig även lite deprimerad över att jag fotat så extremt lite under denna sommar. Och då menar jag verkligen extremt lite. Tror jag har bilder från sammanlagt typ tre dagar under juli...
Men å andra sidan kan man ju inte säga att det varit överdrivet inspirationsaktigt att åka ut med kameran i sommar... Sämsta sommaren ever! I klass med sommaren 2012 (tror jag det var).
Det har varit mulet varenda dag, och har det varit blå himmel framme så har det antingen klarnat upp en stund på eftermiddagen/kvällen eller så har det varit klart väder på morgonen. Men moln har det varit varje dag.
Och någon enstaka dag har temperaturen gått upp över 20 grader, men allra mest har det legat mellan 14 och 18 grader. Medeltemperaturen måste ha legat på typ 15-16 grader eller liknande...
Jag visste att det skulle vara svårt att toppa förra årets sommar (omöjligt nästan), men årets "sommar" är INTE vad jag kallar sommar...!
 
Men för att försöka se det från den positiva sidan så kan jag väl säga att det inte direkt gjort så mycket att jobba hela sommaren (jag hade ju ingen semester i år, då jag började min praktikplats i maj) ;-)
På ett sätt har det nästan känts skönt att jobba, då jag på ett sätt tror att jag skulle haft lite mer stress över den dåliga sommaren om jag varit ledig.
 
MEN jag hoppas så innerligt att vi får en riktigt bra höst i alla fall.
Därför att om hösten också blir dålig så har jag ingen aning om hur jag ska klara av hela den långa vintern med all snö, kyla och allt det djupa mörkret.
 
Jag är också medveten om att det här blev ett riktigt deppinlägg, men jag kände att jag måste få ur mig dessa tankar innan jag kan gå vidare och satsa helhjärtat på bloggen igen :-)
 
 
Två av de sällsynta bilderna från sommaren 2015.
Era fantastiska kommentarer!
1

Eftersom jag precis hittat din blogg så svänger jag in här med jämna mellanrum och kommer säkerligen att fortsätta. Ingen kan klandra dig för denna sommar har varit sjukt tråkig.

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar min blogg :-D Riktigt varmt välkommen hit! :-D
Ja, visst har det varit en äckligt trist sommar i år! Inte mycket inspiration att åka ut och fota i detta väder (med temperaturer på typ 14-18 grader)...

Ha en fin fortsatt dag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
2

Kan förstå att denna "sommar" inte har gett mycket inspiration till att fota,
men det kritvita björkstamman säjer SOMMAR till mej. Likaså de färggranna
blommorna längst fram. Gillar hur du gett perspektiv genom att göra de liksom lite
"suddigt" ju längre bort man tittar.

Ja, hösten kan vara vacker. Tycker mej komma ihåg att augusti hade mindre regn
än juli. Lev på hoppet. Ciao!

Svar: Precis; det är inte så mycket inspiration denna sommar gett till fotoentusiaster... Känns lite snopet. Dock, om man ska hitta något positivt, så kan jag säga att det inte gjort så mycket att jobba hela sommaren när det varit sådant här väder (känns inte som om jag missat särskilt mycket).
Men som du skriver; hösten kan vara väldigt vacker. Så jag hoppas på den! Dessutom ska jag fotografera på min systers bröllop i september; ett riktigt höstbröllop. Ser fram emot det :-D

Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?