Brand new design
Torsdag, eller nyfredag, skriver vi alltså idag. Veckan snart slut.
Och som inledning på helgen (typ) har min blogg fått en rejäl makeover med en splitterny design. Tänkte prova på att ha en sådan enkel "ingen-design-blogg" ett tag och se hur det känns, då jag trots allt varit nyfiken på det ett tag. Jag har ju näst intill alltid haft väldigt avancerade designer, men nu tänkte jag som sagt testa att "ta bort" själva designen ur ekvationen för att istället fokusera på bilderna.
Därför har även bildstorleken här i bloggen fått sig ett lyft; från 800 till 900 pixlar.
 
Dock måste jag då säga att det verkligen är en hel del kodande fram och tillbaka för att vara en "icke-design" ;-P
Har en annan också som jag fixat med parallellt med denna, ifall jag inte skulle trivas (den ser ut ungefär som mina designer brukar).
 
Så nu... ny bloggtermin, ny bloggdesign och förnyad blogginspiration.
Nu kör vi! (hoppas jag) :-D
 
Like if you Like ;-D
Era fantastiska kommentarer!
1

Vilken fräsch och stilren design du gjort! Ser bra ut tycker jag :)

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar min nya design :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Hej! Jag har tagit paus från alla bloggar under semestern, inklusive min egen, men nu är jag tillbaka!

Grattis i efterskott på födelsedagen! Hade gärna tittat in på fika, det såg så smarrigt ut ;-). Och vilka bra presenter du fick! Även om det inte längre är så kul att fylla år (bli äldre) så är det trots allt trevligt att fira lite och att bli lite uppvaktad :-). Jag tycker ju fortfarande att du är ung! :-)

Sommaren var förvisso långt ifrån lika bra som förra året vad gäller vädret men jag är nöjd ändå! Vi hade helt ok väder under vår semester i Vasa så jag klagar inte.

Jag är mycket för "det enkla" så jag gillar din nya design!

Kram!

Svar: Hej! Och välkommen tillbaka till bloggvärlden :-D
Jag kan tänka mig att det ändå är ganska skönt att göra blogguppehåll under sommaren; att njuta helt och fullt av semestern :-)

Själv har jag tyvärr jobbat hela sommaren, men som tur är har det inte gjort sådär jättemycket pga vädret :-) Vad skönt att ni fick ok väder borta i Vasa i alla fall :-)

Tack för gratulationerna! Ja, fikat blev riktigt lyckat, om jag får säga det själv ;-)

Och tack! Vad roligt att du gillar min nya design!

(Jag såg att du publicerat semesterbilder på din blogg. Hade tänkt kommentera, men det har inte blivit av hittills idag. Men det kommer :-))
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Super frän, gillar upplägget och så snyggt med stilren design :) Duktig du är!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar min nya design :-D Jag har varit nyfiken att prova på en sådan här enkel design ett tag nu, så jag tänkte att jag provar... Så vi får se om jag går tillbaka till mina "typiska" designer, eller om jag trivs med denna :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Tycker det är fint som sagt jag har ju liknande enkel header och bara vit bakgrund :D
Less is More ibland :D

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D Ja, det är verkligen något speciellt i det enkla. Och det jag gillar mest är att det verkligen blir mer fokus på bilderna när det inte är någon design "i vägen" :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Ja håller med :D

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?