Highlights of July-December 2015
Då var det dags igen... Kan knappt fatta att det redan gått ett halvår sedan sist...
Men nu var det i alla fall dags att återigen dyka ner i arkivet och plocka fram lite saker från det senaste halvåret, till den numera traditionella Halvårskollen.
Halvårskollen startade inom bloggutmaningen Show&Tell, vilken senare reformerades och bytte namn till Galleri Fredag (för att lägga fokus på bilderna). Projektet lades dock ner efter ett tag pga. sviktande deltagarantal.
Men Halvårskollen har fått leva kvar.

När jag ser tillbaka på andra halvan av 2015 har det egentligen inte hänt sådär extremt mycket i mitt liv under den tiden. Förmodligen för att jag mest har jobbat och inte gjort så mycket utöver det.
Har inte ens särskilt mycket bilder från den här tiden, då kameran mest fått vila.
Det jobbiga är att jag har inte så LITE bilder från NÅGON sommar, som från den här! Jag har knappt några alls...

Men jag ska göra mitt bästa ändå :-) Några stolpar finns i alla fall...

JULI
Juli är födelsedagsmånaden nr.1 i vår familj, så tre födelsedagar hanns med (men fyra personer, då två fyller år samma dag). Månaden börjar med min födelsedag, då jag fick bland annat örhängena på första bilden. De underbara Norrskensörhängena jag såg på Jokkmokks marknad i början av februari!
Juli 2015 var även månaden då jag faktiskt provade på att göra Palt alldeles själv för första gången, och jag måste säga att de blev riktigt lyckade. Aningen hårda kanske (lite för mycket mjöl) men det var inget som störde.
Björkbilden tog jag med för att det är en av de FÅ naturbilder jag tog under denna sommar... Men å andra sidan gick ju faktiskt den här sommaren till historien som en av de sämsta! Tur att hösten gick till historien som en av de allra bästa!

Augusti
Augusti var månaden då mitt liv vände, kan man säga. Det var månaden då jag en gång för alla bestämde mig för att prova LCHF. Tänkte att jag har inget att förlora, så den 10:onde augusti lade jag om kosten. Och det skulle visa sig vara det bästa som hänt mig!
Då visste jag inte hur BRA det skulle gå. Då visste jag inte hur FANTASTISKT det skulle kännas på
DÅ visste jag inte... att innan året var slut, alltså 4 månader senare, skulle jag ha gått ner 21 kilo!
Men här sitter jag nu. När jag skriver detta är jag 21 kilo lättare än den där måndagen den 10:e augusti.
Något annat speciellt finns egentligen inte att säga om augusti. Den här resan överskuggar det mesta i mitt liv för tillfället.
Dock kan jag ju nämna att det var i augusti som jag bytte praktikplats, till köket i en annan förskola här i Piteå.

September
I september agerade jag bröllopsfotograf på min systers bröllop (den 12:e).

Oktober och November
Jag tycker vi (eller JAG) slår ihop oktober och november. Dels hände det inte mycket, dels har jag näst intill inga bilder från de månaderna.
I oktober, dock, övergick jag till att jobba heltid och då gick min praktik över från praktik till en anställning :-) Så nu var det bara att vänta till slutet av november då min första lön skulle komma!
I slutet av oktober, på allhelgonaafton, åkte jag ut till kyrkogårdarna. Hälsade på morfar i minneslunden och åkte sedan till farfars grav. Hade även med kameran och knäppte några försiktiga bilder av det ljushav som infann sig på kyrkogårdarna den helgen. Helt underbart!

Och en sådan här halvårskoll går väl knappt att skriva utan att i alla fall nämna det som hände fredagen den 13:onde november... i Paris.
Känns som om vi människor behöver julen extra mycket i år. En tid för glädje, och medmänsklighet. Självklart behövs det ju ALLTID, men ni förstår säkert hur jag menar...

Annars så fortsatte jag som vanligt... med jobb och min lyckade LCHF-resa. Det var dessutom i november som jag nådde mitt julmål :-D

December
Och så var vi framme vid December -årets bästa månad! Jag tycker faktiskt att december känns som ett enda långt jullov, trots att man arbetar och att det är vanliga arbetsdagar. Men känslan den här månaden gör att alla vardagar nästan känns som fredagar... Någon mer som känner så, eller är det bara jag?
Allmänt så har det inte hänt något alldeles extra i mitt liv nu i december; har fortsatt jobba samt tappa vikt i LCHF. Så det finns inte så mycket att rapportera.

Däremot känns det som om det kommer bli alldeles underbart att halvårsrapportera nästa år, då jag har en känsla att det kommer bli ett underbart år! TÄNK om jag faktiskt kunde få nå min målvikt under 2016! Vi får se, men jag är verkligen hoppfull den här gången. Och det är ovanligt.

I alla fall... Hoppas att ni får en helt underbar jul allihop, och ett fantastiskt nytt år!
Era fantastiska kommentarer!
1

Härliga bilder :)

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Ja, det är bra att du håller det här temat kokande. Jag gör en årskrönika i januari istället. Men jag älskar att du håller liv i det här, det var det bästa av hela Show and Tell. Galleri Fredag.
Men du, din viktresa. Jag kan inte nog gratta dig. DET är så otroligt fantastiskt för dig! SÅ himla glad för din skull, och att den dieten passar dig.
Heja dig, du kommer lugnt att lyckas med detta. Förstår att du mår både bra och känner dig lätt.
Du, vilka TÅRTOR där i juli. De är ju otroligt VACKRA! Är de lika goda som de ser ut är det ju fantastiskt!!
Jätteroligt att se ditt halvår!!

Svar: Tack! Jag tycker det är roligt att hålla igång det här temat här på bloggen. Roligast tycker jag det är att i efterhand gå tillbaka och se hur det var när det hunnit gå några år. Ibland går jag tillbaka till Halvårskollen-inläggen från Show&Tell-tiden och läser igenom mina halvår "på den tiden". Roligt :-)
Och TACK! Det känns verkligen så otroligt roligt med min viktresa! Från och med idag har jag dock lagt LCHF lite grann i "sparläge" (inte helt dock) och tänker låta det vara så under julen. Har ju i alla fall 5 kilo till godo. Mitt julmål var ju att komma ner till tvåsiffrigt, och det är 5-6 kg sedan jag var där. Jag har stora förhoppningar på 2016 :-D

Tårtorna ja! Sugarpastetårtan med blommorna på är från min systers födelsedag. Det är hon som har gjort den. Och jag lovar att den är lika god som den är vacker!

Hoppas du får en finfin fjärde adventshelg!!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Grattis till anställningen. :)

Svar: Tack! Det känns så skönt :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?