Invigning av julklapp
Hej på er alla fina människor där ute, denna årets sista dag!
Årets.Sista.Dag.
2015 är slut...
Vad hände? Vi stod ju igår ;-) och skålade in detta år... Och nu är det alltså 365 dagar senare helt plötsligt.
Jag vet att man brukar säga att tiden går fort, och jag har nämnt det ett oräkneligt antal gånger här på bloggen, men det är nästan löjligt hur snabbt det går numera! Löjligt och lite läskigt. 
 
Nåja, idag är det i alla fall Nyårsafton. 
Och ärligt talat så har jag inget speciellt planerat. Nyår känns inte riktigt som jul, om man säger så. Jag känner inte alls samma stress. Det fungerar faktiskt riktigt bra att ta det lugnt hemma den här högtiden. Jag stressar inte ihjäl mig för att jag inte har någon nyårsfest att gå till. Men det kanske är för att jag egentligen aldrig varit någon festnisse...
 
Har som sagt inte några speciella planer idag; därför tänkte jag att jag skulle inviga en av mina julklappar...
I ett av mina paket i tomtens säck fanns nämligen en Slow cooker! Har önskat mig en sådan länge, och i år önskade jag mig faktiskt ett bidrag till att kunna köpa en (tänkte att då skulle det bli billigare än om jag skulle köpa en hel själv). Väntade mig absolut inte hela maskinen; och så visade det sig att en av mina fina julklappar faktiskt innehöll en sådan!! :-D
Nu håller jag tummarna att det blir lika gott som det låter i olika recensioner ;-D
Den är dock inte av märket Crock-Pot, men så länge den fungerar som den ska bryr jag mig inte om vad det står på den :-)
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Hej fina Erica!!!
Tack för din fina blogg, och din cybervänskap!
Nej, nyår kan man ta det lite lugnare på, göra vad man vill och känner för. Jag ska på grannfest, och det är tradition. Jag är glad så in i bomben att jag inte är värdinna för den festen :-) Jag kan bara dyka upp, och sen gå hem :-)
Har varit värdinna för den festen så många gånger själv så det är skönt att slippa iår.
Å, jag tror att du kommer att gilla din slow cooker. DU kan göra mkt gott i den, och den sköter sig så gott som själv då du lagt i allt. Jag brukar göra olika grytor i min, och pulled pork etc.
Gott Nytt År!!!

Svar: TACK, detsamma! :-D Av alla bloggar jag följer så är det just din som betyder lite extra för mig, eftersom det var just DU som inspirerade mig till att själv prova på bloggandet en gång i tiden :-D
Ja, just nyår är ju trots allt en sådan dag som egentligen inte behöver ha några "krav" om man inte vill, och det känns så skönt :-) Men det låter jättetrevligt med den nyårsfesten ni ska på. Hoppas ni får det riktigt trevligt!

Precis; när man inte själv är värd/värdinna för en fest är det desto roligare ;-) Då man bara kan komma dit, och sedan bara gå hem när det är slut :-)

Ja, jag tror verkligen att jag kommer att tycka om min nya Slow cooker! Idag var som sagt första gången jag använder den, och jag älskar den redan! Precis; just det att den sköter sig helt själv är ju helt perfekt. Eller som jag läst lite här och var på internet; "Man kan sätta igång den på morgonen, gå till jobbet och när man kommer hem är middagen färdig"... :-D

Hoppas du får ett riktigt Gott Nytt År!!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Hej! Har läst din blogg ett tag nu och tycker du är fantastisk fotograf och på webbdesign! Tänkte höra lite med dig om du skulle kunna hjälpa mig med en sak. Har nyss laddat ner en ny bloggdesign och infinite scroll vill tydligen inte fungera. Jag vet hur koderna funkar och ska ligga, men denna designen är lite annorlunda. Skulle du möjligtvis kolla igenom jag mailar dig Startsidan och Stilmallen till dig och se om du kan få till det? Det är helt OK om du inte vill, kan eller har lust, fullt förståeligt!

Tack på förhand vad du nu svarar. :) Kram!

Svar: TACK för din fina kommentar! Jag blev så glad när jag loggade in på bloggen nu på morgonen och möttes av dina fina ord :-D
Jag önskar att jag kunde hjälpa, men tyvärr har jag knappt arbetat med infinite scroll. Jag kan fixa ganska mycket när det gäller bloggdesign på blogg.se, men som sagt så är tyvärr infinite scroll-en en av de sakerna som jag knappt använt mig av.

Ber om ursäkt och hoppas det löser sig ändå :-)

Och hoppas du får en bra fredag och en fin helg :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Åh, så kul att du blev glad! :D

Ingen fara! Tack för du svarade i alla fall, är tacksam för det. :-) Tack detsamma, du får också ha en underbar helg! Kram! :-)

Svar: Ja, sådana fina kommentarer är alltid roligt att mötas av när jag loggar in :-D
Det känns så tråkigt att jag inte kunde vara till någon hjälp. Hoppas att det löser sig ändå :-)

Hoppas du får en fin fortsatt helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?