Lång dag med både jobb och shopping...
God kväll!
Det här blev verkligen en lång dag, och jag kan säga som så att jag kommer sova mycket gott inatt... Måste egentligen komma mig i säng strax, men ville bara uppdatera lite grann här först.
 
Idag direkt efter jobbet styrde jag nämligen kosan mot Luleå för lite julklappsshopping. Jag ville inte riktigt göra som tidigare år, att jag kommer mig iväg typ den 21:a och att jag då ska köpa alla klappar.
Hittade i och för sig inte till alla idag, men några har jag i alla fall klart nu :-) 
Några personer har jag några idéer till också, så i år känns det faktiskt ganska lugn på just julklappsfronten. 
 
Nej, nu måste jag börja dra mig mot sängen och hälsa på kudden. 
Har ju alltså varit uppe sedan (ungefär) femtiden i morse; åkte till jobbet vid halv 7 och direkt efter jobbet direkt till Luleå. Och shopping tar ju på krafterna även om det är det enda man gör den dagen... 
Känner mig dock nöjd med dagen ändå, speciellt som jag som sagt hittade några julklappar. 
Plus att det känns bra att ha gjort något, och inte bara suttit här hemma. 
 
Hur ligger ni till på julklappsfronten? 
Har ni börjat? Är ni klara? 
 
Bilden är från förra året, alltså 2014, då kameran inte fick hänga med idag.
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Förstår att du är trött efter en dag med både jobb och shopping! Men skönt att shoppa julklappar lite i taget och inte spara allt till sista minuten.
Jag köper julklappar bara till barnen, samt nån enstaka liten grej till min gubbe, och jag har läget under kontroll trots att vi även har firat två födelsedagar på sistone (en 9-åring idag och en 16-åring förra måndagen :-) ). Jag brukar vara ute i god tid och tjejerna skriver önskelistor så jag behöver inte fundera så mycket på vad jag ska köpa :-).

Svar: Ja, det blev sannerligen en lång dag igår! Var otroligt trött när jag kom hem, och somnade i princip så fort jag lagt ner huvudet på kudden ;-)
Precis; det är så skönt att köpa lite grann allt eftersom och inte allting i panik typ den 21/12 (som det brukar bli för mig).

Ja, ni har ju så mycket födelsedagar dessutom såhär strax innan jul; förstår att det lätt kan bli ganska mycket att tänka på och planera.

Önskelistor är bra! (Förutom när jag själv ska skriva en ;-))
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Jag var och handlade klappar idag, men är ingalunda klar. Inte alls. Men jag har ju tid under dagarna så det stressar inte mig.
Förstår att du var trött.

Svar: Visst är det ganska mysigt att handla julklappar ändå (när man inte behöver stressa) :-)
Ja, trött var jag verkligen när jag kom hem! Somnade så fort jag lade ner huvudet på kudden :-) Egentligen skulle man behöva vara ledig hela december, för att kunna njuta av allt juligt och fixa allt juligt i lugn och ro ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Jag är näääästan klar. Ska handla det sista, lilla, den 23:e, när lönen kommer. :)

Svar: Härligt! Känslan när man är klar (även typ klar) är så ljuvlig! Jag är också typ klar för tillfället. För mig gäller samma sak... har det allra sista kvar, men det blir också på onsdag när lönen kommit ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?