Jokkmokks marknad Del 1
I fredags blev det en dagsutflykt till Jokkmokks marknad.
Lämnade Piteå vid 8-tiden på morgonen och återvände hem ungefär 8 på kvällen.
Mark fick naturligtvis följa med, och det blev en hel massa bilder! 241st. för att vara exakt. Jag kommer inte att visa alla här på bloggen, som ni säkert förstår. Men det blev ändå så pass många redigerade bilder att jag måste dela upp även denna bildbomb på flera inlägg; som med vinterbilderna förra veckan.
Dock har jag inte bestämt om jag kommer att publicera ett bildinlägg om dagen, eller om det kanske blir fler.
 
Vädret kunde i alla fall inte vara bättre i fredags. Klart och endast 2-3 minusgrader; ÄVEN i Jokkmokk!!
Sist jag var där på marknaden (3 år sedan) var det -25, men kändes som -35.
Så i år var det rena himmelriket, vädermässigt :-)
Att det sedan blev plusgrader och började regna på vägen hem kan vi strunta i för tillfället. Vi fokuserar på det positiva istället.
 
Och just nu innebär det en första bildbomb med bilderna från utflykten till Jokkmokks marknad:
 
 
Remmar, bebisgodis och kola. Typiskt marknadsgodis ;-)
Ingenting för mig.
 
 
Det var helt underbart hur mycket kameror det fanns i omlopp på marknaden! 
Så underbart att för en gångs skull inte behöva känna sig så ensam med en stor systemkamera i folkvimlet :-D
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Måste dit nångång! Men det brukar ju vara så kallt. Men vi får gå in och värma oss på Ica Rajden. Min sambos bror (som också är från Hortlax liksom du) med sambo driver den butiken. Sveriges yngsta Ica-handlare tydligen. :p

Svar: Ja, det är en riktigt trevlig marknad :-) Men jag håller med om att det brukar vara Kallt. När jag var där för tre år sedan var det -25, men kändes som -35.
Dock, när vi var där nu i år kunde det inte ha varit bättre väder. Soligt och endast -3 grader. Jag hade bara vanliga vinterjackan, mössa och vantar, och det räckte gott och väl :-)

Hoppas du får möjlighet att åka dit någon gång :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?