Winter Piteland IV
Jag ändrade bildstorleken på bloggen; tillbaka till 700 pixlar. Insåg att jag trots allt är en bloggare som gillar större bilder på bloggen.
 
Fjärde och sista delen av Winter Piteland-bilderna. Har ni tröttnat på dem? ;-)
Då det finns en hel del bilder från den fotopromenaden, utöver alla de här, så kan det hända att det kommer upp fler lite då och då på bloggen. Men det här är i alla fall sista bildbomben från denna omgång.
 
 
Strömbackaskolan / "Strömbacka high school"
 
 
Vägen runt Badhusparken var fin plogad!
 
 
En del av Badhusparken.
 
 
Kanalen runt (halva) Badhusparken.
 
 
Parkbänk "off season" ;-)
 
Era fantastiska kommentarer!
1

SÅ fint, Erica. Gud vad mkt snö ni HAR!! Helt galet. OCH helt underbart.
När du fotar snö, över exponerar du då? Det brukar jag göra. Redan i kameran alltså. Tycker så mkt om ljuset på dina bilder. Du har verkligen lyckats fånga just det där vintriga ljuset.
Visst fotar du alltid i RAW? Det har jag inte gjort ännu, inte en enda gång.
Skymningsbilderna är fantastiskt fina.
Du får bomba så mkt du vill.
Ha en fin onsdag

Svar: Tack :-D Ja, snö är verkligen ingen bristvara i år :-) Jag är för tillfället glad över att jag bor i lägenhet och inte i hus...
Ja, jag överexponerar lite grann redan i kameran när jag fotar snö (ofta gör jag det när jag fotar det mesta, eftersom jag gillar ljusa bilder). Dock max till +1, för att det inte ska bli utfrätt (ingen information i de ljusa partierna). Sedan överexponerar jag eventuellt lite till i CameraRaw.

Ja, jag fotar bara i RAW numera, just för att jag har så stort inflytande över hur bilden ska bli i slutänden. Plus att jag kan ändra bilden hur många gånger som helst. Dock tar det formatet ju upp extremt mycket plats. Jag kollade nyligen storleken på mina bildmappar, och de är tillsammans nästan 1TB!

RAW kräver ju dock redigering i CameraRAW/Photoshop, eftersom det inte blir en färdig bild i kameran (som JPEG blir).

Vad roligt att du gillar bildbomberna :-D

Hoppas du får en fin onsdag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?