Panoraman för ingenting
Jag lovar att jag inte tänker skriva sådana här klagoinlägg angående panoraman varje vecka ;-) Men jag behöver bara få skriva av mig lite idag.
I december 2014 blev ju den stora panoramaannonsen obligatorisk här på blogg.se, för oss som har Bas/gratiskonton.
 
Först vill jag bara säga att jag accepterat detta; jag förstår ju att blogg.se är ett vinstdrivande företag och att de kanske behöver utöka reklamplatserna.
Man tjänar ju i alla fall bloggpoäng när man visar panoraman, tänkte jag.
Även om det inte går sådär hemskt snabbt framåt, så tjänar man ju till slut ihop till att t.ex. köpa en Synastid. 
Och de första dagarna fick jag ihop några poäng, men bara fram till den 19:e december.
Från och med den 20:e och framåt har min annonsstatistik stått på konstant noll (0), och jag har därmed inte fått ett enda poäng sedan dess.
 
Jag vet ju att man får poäng per annonsvisning och inte per sidvisning, och annonsen visas inte varje gång man går in på bloggen. Men även om det skulle vara så att de faktiskt dragit ner på antalet gånger annonsen visas, så borde min annonsstatistik ändå inte stå helt på noll...
Jag har nämligen varit in på min blogg flera gånger när annonsen visats. Så helt nollställd borde det som sagt inte vara...!
Även om jag försöker strunta i det här med panoraman, så kan jag inte låta bli att ibland tycka det känns lite störande. Måste man nu ha den högst upp på bloggen så vill man ju gärna få något för det.
 
Här är en printscreen från min annonsstatistik...
Observera att det är statistiken över panoramaannonsen, och INTE den vanliga statistiken över besökare!
 
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Jag har mailat och klagat, och fått som svar att de har tekniska problem med detta.

Jag krävde då att få mina bloggpoäng retroaktivt i efterhand, och hoppas på att jag får det också!

Maila och kräv samma sak du :)


Svar: Hej och tack för ditt svar :-D
Skönt ändå (på ett sätt) att höra att det är något tekniskt fel, och inte att de ändrat något/tagit bort bloggpoängen :-)

Synd bara att det verkar vara ett långvarigt problem; nästan en månad... Hoppas det löser sig snart.

Ja, om det går skulle det vara trevligt att få de förlorade poängen retroaktivt :-)

Hoppas du får en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?