Tredje gången gillt...
Hej på er allihopa (eller ni som är kvar ;-)) !
Jag är medveten om att jag inte startat det nya året särskilt bra på bloggen. Jag har inte ens bytt ut juldesignen. Hade helst gjort det för typ en vecka sedan, men jag håller fortfarande på med den nya då jag inte riktigt vet hur jag vill ha den.
Men den kommer, den kommer. Det lovar jag :-)
 
En annan orsak till den låga aktiviteten på den här bloggen är att jag hoppat på fotoutmaningen 365foton2015. Jag har ju varit med två gånger tidigare, men inte klarat mig i mål. En utmaning som sträcker sig varje dag under ett helt år ÄR verkligen en UTMANING!
Hade först tänkt hoppa över det här året, men kände att jag ville köra en (förhoppningsvis) "tredje gången gillt".
Det blir ett sista försök; om jag inte klarar av att ta mig i mål den här gången så vet jag med säkerhet att utmaningen inte är något för mig, och då fortsätter jag inte nästa år. 
Därför har jag i alla fall varit mer fokuserad på att komma igång med bilderna på den bloggen såhär i början av året.
Tänkte att det kanske är lättare att fortsätta om man kommer igång ordentligt...
 
Ni hittar bloggen om ni klickar här.
Annars så lägger jag ut mina första 11 bilder i det här inlägget (som ett litet smakprov) :-)
 
 
Farväl
 
 
Besviken
 
 
Ur led är tiden
 
 
Prickar
 
 
Pimpad
 
 
Upplysning
 
 
Horisonten
 
 
Slokar
 
 
Fem i rad
 
 
Tömd
 
 
Nostalgi (Eget tema)
 
 
OBS! Så måste jag göra en extrainsatt text igen... Men jag måste fråga er en sak:
När ni kommenterar min blogg, har det dykt upp en valideringsruta? En sådan där man ska klicka i att "man inte är en robot"?
Såg en sådan ruta på en annan blogg.se-blogg idag, och när jag gick in på min blogg och kollade så är det typ "gjort plats" för en sådan ruta, men istället står denna text: "ERROR: Invalid domain for site key".
Åh! Jag hoppas verkligen inte blogg.se infört validering för kommentarer! Speciellt eftersom jag inte hittar någonstans där man kan välja bort det. 
Jag avskyr när det är validering på en blogg jag ska kommentera, så jag vill ABSOLUT INTE ha det på min egen!
Era fantastiska kommentarer!
1

Oj, du hoppade på en sån utmaning. Hoppas du orkar :-)
Jag har själv totallessnat på samtliga utmaningar. men jag förstår om det ger en liten krydda, kanske?
Lycka till.
Verifiering verkar många bloggportaler lägga till nu. Jag kan inte bli av med min, det är vad det är...
Och mindre spam blir det ju.
Jag ser ingen sådan hos dig.

Svar: Hihi :-) Ja, jag tänkte att jag gör ett sista försök ;-) Det är nog mest för att jag någon gång i mitt bloggliv vill kunna fullfölja en utmaning :-)
Det jag gillar med just den här utmaningen är att det inte finns någon speciell dag för ett speciellt tema; utan det finns 365 olika teman för året, och man får publicera vilket tema man vill på vilken dag man vill. Plus att man har möjlighet att publicera egna teman 52 gånger under året :-)

Ja, jag har märkt av att de flesta portaler numera har verifiering (speciellt nu när jag har kommenterat mycket bloggar inom fotoutmaningen). Störande, men jag kan tänka mig att det positiva i saken är att det blir mindre spam. Av någon anledning har jag knappt fått några spamkommentarer alls på mina blogg.se-bloggar, så det känns mest störande om de skulle införa en verifiering nu ;-)

Skönt att den inte syns för alla i alla fall :-)

Ha en fin kväll!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Fina bilder! :)

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Jag var ju med på Bloggutmaning 365 med frågor förra året. Det gick ganska så bra, jag kom i mål. Bilder hoppar jag inte på. Jag har fullt upp med att få fram 5 egna bilder till söndagarna, speciellt nu när det är så tråkigt väder. Men något annat kul blir det kanske framåt våren.
Jag såg precis en "Jag är inte en robot"-ruta på min egen blogg. Det är ju mycket enklare att bocka i en ruta istället för att fylla i konstiga bokstäver och siffror i alla fall. (På din blogg står det Error...)

Svar: Grattis till målgången i den utmaningen du var med i :-D
Ja, det kan vara väldigt "svettigt" med utmaningar som är varje dag under ett helt år. Tänkte i alla fall att jag skulle prova med den här i år också, då jag hemskt gärna vill ha lyckats slutföra i alla fall en sådan bloggutmaning innan jag ger upp ;-)

Håller med om att vädret inte direkt är det bästa när en fotoutmaning börjar såhär mitt i vintern. Fotoinspirationen är inte direkt på topp ;-)

Och tack för ditt svar angående verifieringen :-) Du ser den på samma sätt som jag. Jag ser som sagt också bara "Error" på min egen blogg, men det ordnar sig kanske när de hunnit installera det ordentligt...

Är glad att det "bara" är en sådan där man kryssar i en ruta, och inte en sådan med obegripliga bokstäver/siffror :-) Dock hamnade jag på någon blogg för kanske en vecka sedan där man först skulle kryssa i rutan "Jag är inte en robot" och sedan kom det upp en till ruta där man skulle skriva in bokstäver, innan man kunde publicera kommentaren. DET var störande!

Ha en fin kväll!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

De känns som om du fotat sen du kunde prata :) makalöst bra du fotar

Svar: TACK! Vad glad jag blir :-D
Jag har fotat med systemkamera sedan 2008, och digitalt (kompaktkamera) sedan 2005. Innan dess hade jag bara en vanlig analog kompaktkamera, så det blev inte att fota särskilt ofta, eller mycket = kostnad för framkallning ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?