Det var den 8:e juli tvåtusenfemton
Hej på er kära läsare (om jag ens har några kvar efter min obefintliga bloggning?) !
Hoppas ni har en bra sommar, trots det usla väder vi haft hilltills.
Med moln varje dag, regn nästan varje dag (i alla fall typ flera gånger per vecka) och temperaturer på mellan 14 och 18 grader vill jag inte direkt kalla årets sommar för sommar... Håller ni med?
Idag är det dock en av de sällsynta fina dagarna, vädermässigt.
Växlande molnighet, men det regnar i alla fall inte :-)
 
Annars då?
Tja, inte mycket har hänt egentligen.
Jag har inte gjort något särskilt; inte ens varit ute och fotat nämnvärt :-( 
Jag har mest bara jobbat (enklare att använda det ordet, även om det rent tekniskt är praktik). 
Det jobbigaste med att jobba under sommaren, tycker jag, är att man jobbar när alla andra är lediga. Och när andra räknar ner dagarna till semester har man inget att räkna ner till. MEN å andra sidan har det inte stört mig så hemskt mycket i år. Dels är vädret en bidragande orsak; när det är en såhär dålig sommar gör det trots allt inte så mycket att jobba.
OCH jag trivs väldigt bra på jobbet. Jag har arbetat med så trevliga personer, och då det inte varit överdrivet mycket barn på förskolan har vi inte haft så jättemycket att göra. T.ex. så tar det ju betydligt kortare tid att diska bort när det är mindre än hälften än vad det brukar vara vid fullt hus. 
 
I början av juli, närmare bestämt den 8:e, var det min födelsedag igen. 
31 år. 
Eller var det 29... ;-P Hehe! I wish! 
I mer än TRE decennier har jag funnits på denna jord.
Ungdomen har jag lämnat bakom mig. Jag är inte ens "ung vuxen". Jag är "bara" vuxen...
Man kan bli deprimerad för mindre ;-P
 
Men nej! Nu är det verkligen dags att skaka av sig alla negativa tankar!
Bjuder istället på några bilder från fikat jag bakade till min födelsedag:
 
 
 
Klart man måste ha en klassisk jordgubbstårta om man fyller år mitt i jordgubbssäsongen :-D
 
 
Man får försöka fixa en nödlösning när fingerkexen tar slut och det är typ fem centimeter kvar av tårtan...
 
 
Min nya storfavorit - Red Velvet Cake!
Jag älskar detta bakverk :-D
 
 
Om ni undrar vad kartongen gör där i bilden, så tänkte jag ha den lite som ett "extrabord", men det gick inte riktigt som jag tänkt ;-)
 
 
I slutet på kvällen finns det en hel del tårtrester kvar...
 
 
...samt denna syn ;-)
 
Era fantastiska kommentarer!
Sara
1

Vilka fina tårtor! De ser jättegoda ut! Kan du inte lägga ur recepten på bloggen? Jag behöver lite tips och inspiration inför ett stundande barnkalas :-)

Svar: Tack! :-D De blev riktigt goda också :-)
De vanliga tårtbottnarna gjorde jag av ett vanligt enkelt tårtbottenrecept. Men resultatet blev riktigt lyckat, så jag kan självklart lägga ut receptet här på bloggen :-)

Kan även lägga in t.ex. receptet till Red Velvet-tårtan, då jag varmt kan rekommendera den! Tror nog att jag till och med kan säga att just red velvet gått upp på förstaplatsen över mina favorittårtor :-)

Receptinlägg kommer inom en snar framtid :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?