Art envy
Det finns de som kan rita verklighetstroget.
Och det finns de som kan rita bortom verklighetstroget!
De som kan rita/teckna/måla så att man verkligen inte kan se om det är en målning, eller ett fotografi.
Jag kan sitta och strötitta länge på YouTube, och när det inte handlar om nostalgiklipp är det just den här typen av videos jag kollar på. Sådana som får mig att sitta och stirra på datorskärmen under hela klippet utan att jag (knappt) ens blinkar och hakan hamnar någonstans under skrivbordets bordsskiva...
Det är knappt så att jag förstår HUR det ens är möjligt att vara så skicklig!
 
Klippen jag lägger ut i det här inlägget är bara en del av allt IMPONERANDE av den här typen som finns ute på YouTube.
Allting är verkligen otroligt, men jag rekommenderar er speciellt att se videon med den gröna glasflaskan.
Resultatet av den videon är enastående!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det finns verkligen hur mycket sådant här på YouTube...
Jag vet att det även finns en massa imponerande gatumålningar (typ sådana där det ser ut som det är till exempel ett jättehål mitt i gatan, men det är bara en målning). Men i detta inlägg valde jag att fokusera på "vanliga" teckningar; alltså där konstnären använt papper och pennor/färger.
Era fantastiska kommentarer!
1

VISST är det oroligt hur vissa KAN!!
Just sådana som kan måla, och rita, så det ser ut som ett foto. HELT sanslöst.
I wish!!

Svar: Ja, eller hur :-D
Det är nästan orättvist att vissa är så sanslöst bra på att rita! Jag förstår inte HUR de får till speciellt "glansen" i t.ex. ögon och reflektioner i glas (så att det verkligen ser ut som glas).

Jag önskar också att jag kunde rita så bra!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?