En ny vecka har startat
Och så har ytterligare en helg lagts till handlingarna, och det är nästan omöjligt att vara nere just nu.
Anledningen är vädret...
Dels för att dagarna har hunnit bli så pass mycket ljusare; det är ljust redan vid halv sju på morgonen (har inte vaknat något tidigare, så jag vet inte exakt när det blir ljust) och det är fortfarande ljust vid kl.18 :-D
DESSUTOM kan man knappt tro att det är mars. När man tittar ut ser det mer ut som april. Och när man går ut känns det som april.
Temperaturen håller sig fortfarande på plussidan och snön smälter så otroligt fort.
Det är självklart lite läskigt när man tänker på att det förmodligen beror på klimatförändringarna att vi fått vår så tidigt, men jag kan inte låta bli att njuta!
Jag NJUTER av den tidiga våren!
 
I helgen har jag egentligen inte gjort särskilt mycket. Dock har jag för en gångs skulle sett till att komma upp i tid på mornarna, så dagarna har blivit lite längre än de brukar.
Jag är fruktansvärt morgontrött, och kan sova nästan hur länge som helst när jag inte har någon tid att passa. Men samtidigt hatar jag känslan att sova bort halva dagen.
 
I lördags såg jag i alla fall Melodifestivalen, vilket antagligen större delen av Sveriges befolkning gjorde ;-)
Hade dock ingen direkt favorit, utan var i år nästan likgiltig när det kommer till vem som skulle vinna.
Nåja, det var då ingen tvekan om vilken som var de internationella jurygruppernas favorit...
Vi får väl se hur det går i Wien senare i maj. Grattis och lycka till säger jag i alla fall till Måns Zelmerlöw och låten Heroes.
 
 
Igår, söndag, var vi hos en gammelfaster på 95-årskalas. Gott och trevligt.
Och den vackra skapelsen aka tårtan var tillverkad av min syster.
 
 
På vägen hem från kalaset tog jag dessa två bilder, mest som dokumentation över hur det ser ut här i Piteå för tillfället. Som ni ser är det sådär äckligt skitigt, med ihopskrumpen, halvbrun snö, isfläckar och blöt sand överallt från vinterns sandningar.
MEN just nu känner jag att det faktiskt inte gör mig så mycket.
Som sagt brukar ju mars inte se ut såhär, vilket betyder att det är tidig vår. Jag kan gå ut utan både mössa och vantar. Och en del vägar och trottoarer är faktiskt sopade från sand.
VÅR! Det betyder så mycket :-D
 
 
Hoppas att ni haft en mycket fin helg, och att ni fått en bra start på nya veckan!
Era fantastiska kommentarer!
1

Ny vecka. Som kommer att gå fort som bara den, antar jag.
Fina bilder.
ja, njut av den tidiga våren. Men visst beror det på klimatförändringarna. Läskigt.
Mellon ja, tänk så många som tittar.
Hörde att Australien ska vara med i årets ESC. Men??? Varför??
Verkar helt fel...
Ha en fin måndag!

Svar: Tack för bildberöm :-D
Ja, veckan kommer garanterat att passera innan vi ens hinner reagera.
Ja, jag passar på att njuta av våren. Speciellt som det vackra, underbara vädret fortfarande håller i sig :-D

Ja, jag såg i ditt kommentarsfält att Australien tydligen ska vara med i år. Blev lika chockad. Det är ju faktiskt en europeisk tävling... Eurovision Song Contest...

Googlade lite, och jag fattade det på något sätt att årets tema för ESC är "Building bridges", så det kanske har med det att göra...

På ett sätt kan jag inte låta bli att hoppas att det bara är tillfälligt, då jag gillar att Europa har "en egen stortävling" som inte t.ex. Hollywood har någon inblandning i (som det säkert lätt skulle bli om till exempel USA kom med).

Hoppas du får en fin fortsatt måndag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
2

Snön kanske inte är så vacker, men jag gillar de färgglada "lådorna" efter gatan.
Dessutom ett svagt rosa hus bakom! Och VÅREN på väg! :) :)

Svar: Nej, snön är verkligen ful just nu. Men som du skriver: VÅREN är här! Och att vi fått en sådan extra tidig vår gör mig inte direkt ledsen :-D
Ja, Piteå kommun är mycket för att placera ut konstverk lite här och där, runt hela stan. Piteå är en underbar kommun att växa upp, och bo, i :-D

Hoppas du får en fin fortsatt tisdag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?