(Meteorologisk) Vår
Jag gick in på SMHI´s sida nu innan jag loggade in på bloggen, och såg att det räknas som Vår nu.
I alla fall meteorologisk vår; dvs. att det varit plusgrader 7 dygn i följd (som ni ser på bilden).
Vår. Nu. I mars!
Jag förstår ju självklart att det kanske kan ändras; det kan säkert hinna med att bli en sväng vinter till, men för tillfället njuter jag av min upptäckt :-D
Vår. Jag ÄLSKAR det ordet!!
 
Naturligtvis är det ganska rejält med snö kvar (den försvinner ju inte i en hast bara för att det blir plusgrader). Det är sådan ihopskrumpen tråksnö, men jag har bestämt mig för att inte tänka så mycket på det. I alla fall inte idag. 
 
Jag kollade även på "Vårens normala ankomst" (ni kanske ser på bilden att jag klickat på den länken), och normalt brukar det tydligen bli meteorologisk vår hos oss någon gång i April. 
 
Så... vi har meteorologisk vår här, men snön ligger kvar.
Vi kanske skulle kunna säga att vi gått in i vårvintern redan nu :-)
 
Dessutom går solen upp redan vid 6:30 nu, och går ned ungefär 17:00!
Helt underbart!! :-D
 
 
 
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Vårvinter är nog en bra betäckning. Eller den femte årstiden som jag vet att många i norrland säger, den bästa enligt många norrlandsälskare.
Härligt.
Vi, vi väntar årets största snödrabbning imorrn. Det börjar bli lite långtråkigt med all snö och is. Men jag har en känsla av att detta blir årets sista...
Hoppas iaf...

Svar: Ja, vårvinter är ett bra ord på den årstid vi har i skarven mellan vinter och vår :-) Den där härliga tiden. Då det visserligen är snö kvar, men det är så härliga temperaturer och härligt väder. Det är under vårvintern som det är som allra bäst att t.ex. åka ut på skoterutflykter :-)
Jag håller tummarna att det blir er sista snöstorm imorgon :-)

Hoppas du får en fin fortsatt onsdag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Såå härligt, jag har längtat efter våren sååå länge! Hoppas på riktig vår snart :)

Svar: Ja, visst är det härligt! Det gjorde mig verkligen glad att läsa det. Våren är så välkommen! Och jag håller med dig; längtar verkligen efter den riktiga våren nu :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?