Och rätt svar var...
Det blev en kort gissningstid på Sant och Falskt-inlägget igår. Men jag ids inte riktigt vänta tills nästa vecka ;-)
Så här kommer svaret på vilket av påståendena om mig som inte var sant.
 
 
1 ♦ Jag hatar mjukt dasspapper.
Sant. Det låter kanske konstigt, men jag tycker verkligen inte om mjukt dasspapper. Jag gillar bland annat inte att det är så löst lindat på rullen att det räcker endast till typ tre toabesök! Okej, jag överdriver lite ;-) Men jag tycker faktiskt att det är alldeles för lite på rullarna.
 
2 ♦ Jag kan räkna upp alla Idol-deltagare, ända från starten 2004. Även vilket år de var med.
Falskt. Japp! I detta påstående finns inte en enda gnutta sanning. Jag tycker Idol är ett skittråkigt program (liksom de flesta musikprogram), och i ärlighetens namn har jag inte sett ett enda avsnitt sedan 2006.
Jag känner till vissa namn på vinnare, men bara för att jag snappat upp det någonstans i bloggosfären.
 
3 ♦ Den första biofilm (som inte var barnfilm) jag såg var Titanic. 
Sant. Det var 1997 och det var jag, min ena syster och mamma som gick på bio och såg Titanic. Jag var 13 år gammal (möjligtvis 12 om den visades före juli). 
 
4 ♦ Jag har aldrig smakat Kräftor.
Sant. Jag älskar Surströmming och har ätit det massor med gånger, men Kräftor har jag aldrig smakat.
 
5 ♦ Jag har lätt att anpassa mig till nya situationer.
Sant. Jag kan ha det lite tufft att ta mig fram till något nytt; mitt trygghetsbehov gör att jag lätt kan tveka att "ge mig in på något". Men när jag väl kommer till "den nya situationen" så känner jag att jag faktiskt har ganska lätt att anpassa mig till det nya.
 
6 ♦ Jag har aldrig läst en bok mer än en (1) gång. (bilderböcker räknas inte).
Sant. Jag klarar inte av att läsa en bok som jag redan läst en gång. Jag har försökt, men även om jag sträckläste boken första gången så klarar jag inte av att komma in i den om jag vet hur den slutar.
Därför gör jag alltid en extra ansträngning gällande hur jag slår upp en bok jag läser. Jag är alltid extra noga med att inte råka slå upp den mot slutet, så att jag skulle råka få ögonen på något som står på sista sidan.
Jag vet att en del har vissa böcker de kan läsa hur många gånger som helst, för att de är så bra. Och jag har alltid önskat att jag haft någon sådan. Men det går helt enkelt inte.
Även om jag som sagt sträckläst en bok för att den varit så bra, så klarar jag inte av att läsa den en andra gång.
 
 
 
Så... fakta nummer 2 var alltså det felaktiga. Jag kan inte räkna upp alla Idoldeltagare. Knappt vinnarna.
Hoppas ni får en fin torsdag allihopa!
Era fantastiska kommentarer!
1

Haha, I knew it!!!
:-)))

Svar: Hihi :-) Ja, du hade helt rätt :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
2

Jag ÄLSKAR mjukt toalettpapper efter att ha erfarit blad frå Åhlen & Holms katalog
när jag var barn. Givetvis en bild av kungligheter på dassväggen! :)

Jag kan inte heller läsa om böcker.

Jag har mycket lätt för att anpassa mej till ny platser och situationer. Jag känner mej
lite efter med alla nya cyber grunkor. Det stretar emot att lära sej nymodigheter.
Har ingen cell phone eller iPod eller liknande. Men "one is never too old and
it´s never too late"!

Svar: Ja, jag förstår att det är härligt med mjukt papper när man har sådana erfarenheter :-) För mig är nog ändå den största anledningen att jag tycker det är så lite papper på varje rulle av just det mjuka pappret ;-)
Precis; man blir inte för gammal för att lära sig något nytt :-) Men jag kan dock förstå att det är svårare när man blir äldre just det här med all ny teknik. Ibland kan jag nästan själv känna att jag nästan är "för gammal" för vissa saker ;-) Sådant som typ femåringar kan nästan innan de ser det... och för mig tar det ett tag att lära mig ;-)

Hoppas du får en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
3

"I en annan del av skärgården" har ett intressant foto idag. Titta in, om du är intresserad.

4

Haha det här var ju jätteroligt!! Vill också göra ett sådant inlägg! :D
Och kan inte heller läsa en bok mer än en gång.. det är ju inte kul när man vet vad som händer! ^^

Svar: Tack :-) Vad roligt att du gillade inlägget :-D
Och vad skönt att höra att jag inte är ensam om att inte kunna läsa samma bok flera gånger :-) Precis; jag klarar inte av att läsa när jag vet hur det slutar.
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?