2000-talets klassiska fredagsrätt
Idag (eller rent tekniskt igår, då det är efter midnatt nu) har inte kameran fått jobba särskilt mycket, trots att jag haft den med mig. Jag känner dock en stigande lust att åka ut till något riktigt vackert ställe och fylla minneskortet. Kruxet är bara att jag känner mig så less på alla ställen i och omkring Piteå, trots att det är den vackraste delen av våren just nu.
Jag behöver miljöombyte. Jag tror jag behöver resa iväg någonstans.
Men nåja... jag kan nog ändå hitta bra fotomotiv här bara jag tittar mig omkring riktigt ordentligt.
 
I alla fall; som sagt så blev det inte många bilder fotade idag.
Faktiskt så blev det endast lite dokumenterande av dagens middag; vilket var fredagsfavoriten Tacos. I och för sig är det alldeles för sällan jag äter det, men jag syftade mer på hur den rätten blivit klassisk svensk fredagsmat under 2000-talet.
Vad jag dock reflekterade över när jag gick runt bordet och fyrade av över tjugo bilder på de uppdukade skålarna, var orden "only a blogger..." Bara en bloggare tar tjugotre bilder på middagsmaten innan man börjar äta ;-)
Men tacos är ju faktiskt en väldigt tacksam rätt att fota.
 
Till sist vill jag bara upplysa om att det inte är någon typ av gurkmos i den blåvita skålen på bilderna. Det ser bara ut så på grund av det korta skärpedjupet.
I vår familj har vi helt enkelt alltid haft väldigt finhackade tacosgrönsaker ;-)
 
 
 
Det är alltså gurka, ost, tomater och lök i skålarna.
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Smart med finhackat till tacos ju! Fredagsmys verkar hålla även in på 10-talet. Trevlig helg!

Svar: Ja, det känns verkligen enkelt att blanda tacosingredienserna när grönsakerna är finhackade istället för stora bitar. I och för sig tar det (naturligtvis) betydligt längre tid att hacka, men det känns desto lyxigare att äta sedan ;-)
Dock när jag gör tacos själv (inte ofta, men någon gång händer det) så ids jag inte göra riktigt lika finhackat.

Hoppas du får en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Super mumsigt :D

Svar: Ja, riktigt gott var det :-) Speciellt som det, innan gårdagen, var nästan evigheter sedan jag åt tacos.
Hoppas du får en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Åh jösses så gott allt ser ur :P kände hur snålvattnet sipprar fram på tungan, haha ;}

Svar: Jag kan meddela att det var lika gott som det ser ut också :-D Det var hur länge sedan som helst sedan jag åt tacos, så det var lite extra gott :-)
Hoppas du får en fin fortsatt helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Vad gott! :) Ovanligt att se SÅDÄR finhackad tomat och gurka, haha, men det smakar ju säkert samma ändå! :)

Svar: Ja, jag kan intyga att det var riktigt gott :-)
Hihi; ja, vi har alltid hackat tacogrönsakerna väldigt fint/smått :-) De gånger jag gjort tacos själv ids jag dock inte göra riktigt så finhackat, utan då blir det lite större bitar ;-)

Hoppas du får en fin lördagskväll!
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Vad mumsigt det ser ut :)

Svar: Ja, jag kan intyga att det var riktigt gott :-) Speciellt som det var länge sedan sist.
Hoppas du haft en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Hoppas du hittar ett nytt kanonställe snart som hjälper dig att få minneskortet fullt med bilder i! :') lycka till! :D

Svar: Tack! Ja, jag håller tummarna för att jag ska hitta något nytt (foto)smultronställe :-) Det finns en del riktigt fina platser här omkring, men det är så lätt att bli hemmablind.
Ha en fin fortsatt måndag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

Åh, vad sugen jag blev på tacos nu... Fina bilder!

Svar: Tack :-) Ja, det var riktigt gott :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?