It´s a happy Monday!
Hej hopp!
Så var det måndag igen, och ytterligare en helg har lagts till handlingarna.
Det allra bästa med den här helgen är att träden här uppe ÄNTLIGEN har börjat knoppas! Det betyder att tills den här veckan är slut kommer de förmodligen att vara utslagna. Det börjar sent här, men det går verkligen snabbt när det väl börjar :-D
Älskar Maj!!
Och ni vet väl vad det här betyder... Mer bilder här på bloggen!
Med våren kommer även fotoinspirationen som ett brev på posten :-)
 
Det är även så att det är kort vecka den här veckan. Härligt! Torsdag är röd dag, vilket betyder att många förmodligen är lediga även klämdagen fredag. Plus slutar tidigare på onsdag. 
För mig blir det dock bara torsdagen som blir ledig. Dock har jag ju inte hela arbetsdagar ännu (gör praktik vid Måltidsservice på en förskola sedan en vecka tillbaka), så blir det fint väder kommer jag ändå hinna vara ute en del.
PLUS att det är ljust så länge på dygnet numera! Vilket jag också ÄLSKAR! :-D
Halv tolv på natten är det inte riktigt helt mörkt. Det är visserligen ganska mörk skymning, men det är inte HELT mörkt!
Jag kan inte annat göra än att fullkomligt ÄLSKA att bo här uppe den här årstiden!!
Hur livet än ser ut i övrigt så är det omöjligt att vara deprimerad den här tiden, när ljuset på allvar återvänt till oss.
Det är omöjligt att vara nere när man vaknar upp till blå himmel och strålande sol ☼
 
Nu måste jag snart ta mig iväg, men jag bjuder på några bilder jag tog samma dag som Blåsippebilderna.
Fotade lite grann i skogen utanför min arbetsplats; där det bildats som en sjö med smältvattnet av snön...
 
 
 
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Vad härligt att våren kommit till er. Här är det ren sommar, men du har allt det härliga kvar. Inte dumt!!
Precis, lite lättare att hitta fotoinspo om våren, helt klart!!
KUL att du fått praktikplats. Den kan kanske leda till fast jobb???
Ha en bra tisdagkväll-natt nu!

Svar: Ja, det är verkligen härligt! Våren är min absoluta favoritårstid, och jag älskar hur allting verkligen exploderar här uppe på typ en vecka :-D På en vecka går det från att vara helt grå-brunt till att vara skirt grönt :-D
Tack; ja, det känns jätteroligt att ha fått praktikplats. Bara det att jag har något att göra på dagarna. Dessutom visade det sig vara ett jättebra ställe. Tyvärr brukar inte praktikplatser leda till jobb särskilt ofta (vad Arbetsförmedlingen än påstår...) Men jag är glad över den tid jag får vara på den här praktiken, och jag fortsätter söka jobb på sidan om :-)

Ha en fin dag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?