Jag ser det snöar...
Idag har det snöat nästan hela dagen. Som tur var så har det regnat de senaste dagarna, vilket betyder att det varit för blött för snön att riktigt lägga sig. Och vid något tillfälle även idag övergick snön till regn, eller i alla fall snöblandat regn.
Dock snöar det nu igen, så jag sitter och tittar ut på en massa jobbiga snöflingor just nu.
Dessutom, nu ikväll när det snöar, så lägger det sig på marken oroväckande snabbt...
Usch! Vill verkligen inte!!
 
Jag vet att det här rent tekniskt inte är första snön. Den kom ju för typ två veckor sedan (eller var det förra veckan?) men jag hoppas verkligen att den här försvinner lika snabbt.
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Gillar du inte snö? Jag tycker det skulle vara skönt om snön kom istället för detta spöregn vi har här hemma. :P Första bilden är sjukt snygg förresten! :D

Svar: Nej, tyvärr gillar jag inte snö. Kanske, eventuellt om den bara stannade från december till januari. Men inte när den kommer i november och stannar tills i april... På ett sätt tror jag också det kan ha att göra med att jag inte har någon vinterhobby, typ skoter, skidor, skridskor o.s.v. Kanske hade det varit roligare då ;-)
Tack för bildberöm!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Jag blir faktiskt riktigt avis.
Jag såg ngn på instagram från Pite idag som lade upp en underbar snöbild.
Härligt, tycker jag. Vet att du inte håller med :-)
Bilderna är så fina. Du får ta dig ut på en massa fotorundor, Erica!

Svar: Jag skulle gärna skicka över snön till er ;-)
Ja, här i Piteå snöade det rejält igår. Idag är det mer slask dock... Men imorse när jag var på väg till jobbet var det alldeles vitt på alla träd, och jag önskade inget hellre än att det skulle vara helg så att jag hade kunnat gå ut med kameran istället. Vi får väl se hur det ser ut när det väl blir helg, men redan när jag slutat för dagen idag så hade snön tinat bort från träden. Den ligger dock kvar på marken.

Hoppas du får en fin fortsatt torsdag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?