Jag tycker vi punktar lite...
Regn och rusk
Just nu är det ganska tråkigt novemberväder. Sedan igår har det varit alldeles grått, övermulet och regnigt. Känner dock att jag inte har några rättigheter att klaga, då hösten här hos oss varit alldeles underbar! Det har ju endast varit (max) en handfull dåliga väderdagar. Resten har varit liksom den perfekta hösten.
Tyvärr har jag knappt fotat någonting. Vet egentligen inte varför, men jag skyller på att jag tidigare i höst gått upp i att jobba heltid (började ju lite mindre, för att sedan utöka tiden).
Och numera är det ju typ mörkt när jag slutar. Okej... inte riktigt, men bara strax efter jag kommer hem. Slutar klockan tre, och 15:30-16:00 är det helt mörkt.
Snart kommer dock julen, och jag hoppas verkligen att jag kommer mig för att fota lite mer då :-)

Dessutom går temperaturen ner under noll vissa dagar, vilket betyder att det blir skithalt.
Igår när jag kom till jobbet t.ex... När jag klev ut ur bilen (det är fortfarande mörkt den tiden) så såg jag inte isfläcken bakom bilarna, och jag gissar att ni kan räkna ut resten... ;-P
Jag förlorade fotfästet, ramlade och skrapade upp ena knät. Kände mig lite grann som ett litet barn på sommarlov med ett stort skrubbsår över hela knäskålen ;-)
Dock var det värsta att det gick hål på mina favoritleggins. Älskar ju leggins och bor i det på somrarna, och för några veckor sedan när jag rotade i garderoben hittade jag att jag hade ett par fodrade leggins, vilka var helt underbara att använda just nu!
Men som sagt... numera är det ett stort hål i dem mitt på knät, vilket betyder att det inte är annat att göra än att kassera dem (går ju inte direkt att laga) :-(


Hunger games -Mocking jay part 2
Nästa vecka är det dags!
Onsdagen den 18:e november är det premiär för sista filmen i Hunger Games-serien!
Jag har gått på premiärdagen på de tidigare filmerna, men det kommer inte att bli så i år. Det är dock mitt eget val, då jag börjar jobba 6:45 dagen efter. Jag vill hellre kunna känna att jag kan njuta av biobesöket, istället för att hela tiden behöva tänka att jag egentligen borde sova för att orka upp på morgonen.
Därför blir det förmodligen att gå under helgen, då jag ändå är ledig dagen efter.
Ser verkligen fram emot denna film, då det är i princip den enda av den här typen av filmer jag faktiskt fastnat för.




Drömmar om Doftljus
Det finns ett ljusmärke jag verkligen drömt om lääänge... och det är Yankee Candle. Av vad jag hört luktar de otroligt gott och sprider en mycket trevlig doft över typ hela huset/lägenheten. Vad mysigt det skulle vara såhär under hösten och vintern.
Tyvärr är de ju så förbaskat DYRA, och jag har helt enkelt inte haft råd att köpa något sådant ljus ännu. Till och med de små Yankee Candle-ljusen är ju jättedyra, och ska jag ändå köpa ett sådant så vill jag helst av allt köpa ett lite större. Den näst största eller den största burken.
Okej, jag kanske inte behöver den största ;-) men i alla fall den näst största skulle vara roligt.
Dock skulle jag inte våga beställa just doftljus via internet, eftersom jag är så kräsen när det gäller just lukter. Enda gången jag kan tänka mig att beställa ett doftljus är om jag redan vet hur det luktar. Men inte på "vinst och förlust".
Tycker ni om Yankee Candle?
Vilken är Din favoritdoft?
Här nedanför är några dofter jag verkligen skulle vilja prova på...

Era fantastiska kommentarer!
1

Ja, jag gillar Yankee Candle. Gillar alla doftljus, och speciellt nu på hösten. YC är ganska dyrt här också, men inte som hemma förstås. Jag har flera hemma just nu. Just nu med dofter som äpple och pumpkin spice och sånt.
Önskar att jag kunde ge dig ett par stycken eftersom de nog bara kostar en bråkdel här mot vad de gör hemma. Frakten skulle bli så himla dyr eftersom ljusen är tunga. Önskar att du kunde komma hit och botanisera lite bland doftljus och annat.
Mocking jay ska jag också se, tror vi ska gå och se den Black Friday. Blir lite mysigt.
Regn och rusk även hos mig idag, men det gör inget.

Svar: Ja, visst är det mysigt med doftljus! Och som sagt allt jag läst/hört om Yankee Candle så är det mina drömljus. Ja, det är synd att de är så dyra här; men jag får ju min första lön nu i slutet av november, så snart kan det hända att jag faktiskt har råd att inhandla något sådant ljus :-D
Att köpa sådana ljus från USA när man är i Sverige tror jag inte är någon idé, då det med frakten antagligen skulle bli lika dyrt som att faktiskt köpa dem här hemma ;-) Dock har jag funderat på och varit in och smånosat lite på e-bay, där det också finns sådana ljus ;-)

Ja, så underbart det vore att åka till USA och ägna några timmar åt att gå runt och botanisera i en Yankee Candle-butik :-D

Mysigt att se Mocking jay på Black friday! Är som sagt lite avundsjuk på er att ni har en sådan mysig helg att se fram emot såhär strax innan jul :-)

Regn och rusk ja... själv tycker jag, som du vet, mest det är jobbigt ;-) Och nu idag när jag vaknade SNÖAR det till och med :-( Inte mycket, och marken är fortfarande så blöt efter allt regn, så jag tror tack och lov inte att det kommer lägga sig. Men ändå...

Hoppas du får en fin onsdag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?