Ett hav av ljus
Idag är det Allhelgonadagen. Och Halloween. De krockar nämligen i år, eftersom Halloween infaller under lördagen.
Nåja, ingen Halloweenfest för mig i alla fall, men det är inte direkt något jag sörjer. Det är inte något för mig. 
Istället åkte jag ut till Hortlax kyrkogård och tände ett ljus för morfar i minneslunden. 
Efter det, på väg hem, stannade jag även på kyrkogården i stan och gick till farfars grav en stund. 
Kameran följde med mig idag, så jag kunde inte låta bli att knäppa några försiktiga bilder. Jag tycker det är så otroligt vackert på just kyrkogårdar den här helgen varje år! 
Det är verkligen som ett hav av ljus... 
I vanliga fall tycker jag det är lite läskigt med kyrkogårdar, speciellt när det är mörkt. Men idag ville jag knappt gå därifrån. Det var som om det låg ett stilla och tryggt lugn över alltsammans.
 
Vad har ni gjort idag?
Är ni på/ska ni till någon Halloweenfest?
Eller tar ni det bara lugnt hemma i soffan?
 
 
Visst är det vackert!
Era fantastiska kommentarer!
1

Underbara bilder! Verkligen ett hav av ljus!

Vi firade inte heller Halloween, har aldrig liksom fastnat för den traditionen (som inte ens är en riktig tradition här...). Våra barn bryr sej inte heller, de har aldrig varit ute och gjort "bus eller godis".

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-D Ja, det var verkligen magiskt att vandra omkring på kyrkogårdarna igår kväll. I vanliga fall är jag tyvärr ganska rädd för just kyrkogårdar, plus att jag är mörkrädd. Men igår kändes det mest fridfullt, och jag ville knappt gå därifrån...
Skönt med fler som inte "firar" Halloween. Det är ju ändå så pass "litet" här i Sverige ännu, eftersom det trots allt inte är en svensk "högtid" (även om det blivit lite större de senaste åren). Men om jag skulle fira Halloween så skulle jag vilja göra det på riktigt... alltså åka till USA under den "högtiden" (gillar inte riktigt ordet Högtid om Halloween, men hittar inget annat ord) :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?