Jag lever, jag lovar
Hej alla goa vänner!
Har ni saknat mig?
Ni tror säkert att jag dött eller något sådant? Och jag kan inte säga att jag klandrar er.
Bloggandet från min sida har verkligen varit uselt nu under januari! Och jag som ville att 2016 skulle bli ett bättre bloggår för min del... Jag har inte ens varit ute i bloggvärlden och läst bloggar. Min bloglovin´-lista är enorm för tillfället, och jag har sannerligen halkat efter hos mina favoriter.

Den senaste tiden har jag nämligen varit otroligt trött när jag kommit hem från jobbet.
Under januari har jag jobbat en hel del som vikarie på jobbet; jag har med andra ord arbetat själv. Jag har absolut ingenting emot det då jag trivs riktigt bra där jag är, men det ÄR ju faktiskt så att man blir lite extra trött efter en dag av ensamarbete än när man är två eller fler.
Därför har jag som sagt varit rätt trött vid hemkomsten, och jag har slocknat väldigt tidigt på kvällarna.
Så även om bloggviljan funnits där hela tiden (den finns alltid där) så har bloggandet och bloggvärlden tyvärr fått stå tillbaka under den här tiden.

Även när det gäller det här med fotograferandet har fått stå tillbaka. Det är ju fortfarande mörkt väldigt länge, även om det blivit ljusare än det var för en månad sedan, vilket gör att det är svårt att hinna ut med kameran under vardagarna. Alla vi fotointresserade som även jobbar/studerar vet säkert vad jag menar; inte så mycket tid att spela på. Man är begränsad till helgerna, och det är ju inte alltid det är bra fotoväder just de dagarna. Tyvärr.

Men men... vi går ju faktiskt mot ljusare och bättre tider! Det BLIR bättre, fotomässigt, även om det kanske inte känns så mitt i januari-februari ;-)

Ursäkta den långa utläggningen angående detta, men jag ville bara göra en liten uppdatering så ni inte tror jag försvunnit från bloggen för gott. För jag kan lova er, att så är inte fallet :-)
Och om ni inte gillar långa texter så avslutar jag med några av de senaste bilderna jag publicerat på min 366-blogg...

Era fantastiska kommentarer!
1

Jag funderade faktiskt lite över vart du hade tagit vägen! Jag förstår fullständigt att du är trött när du kommer hem från jobbet. Vissa perioder orkar man inte annat än det nödvändiga på kvällarna! Men vi går ju som sagt mot ljusare tider och när dagarna blir längre brukar man ju också bli piggare.

Jättefina bilder - månbilden är magisk och mystisk!

Svar: Jag förstår det ;-) Funderade nästan själv på samma sak där ett tag... ;-)
Ja, efter-jobbet-tröttheten har verkligen slagit till med full kraft mot mig under januari månad... Precis; man gör det man absolut måste under eftermiddagarna/kvällarna, och sedan somnar man.

Dock har du så rätt -vi går mot ljusare tider nu (med stormsteg) och då brukar det mesta kännas betydligt lättare :-)

Tack för bildberöm! Just månbilden var det många som gillade på min 366-blogg också :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
2

Kan tänka mej att dagarna blir långa, när man är ensam på jobbet.
Dina vinterbilder är UNDERBARA! Gillar i synnerhet nr 4. Och månen också.

Har fått en sån där otäck dripp-dropp förkylning med nysattacker då och då.
Har en liten frottéhandduk på axeln. Pappersnäsdukar klarar inte av jobbet. :)

Hoppas jobbarkompisarna kommer tillbaka nästa vecka.

Svar: Ja, det blir mycket att göra när man är själv på jobbet. Egentligen går det ganska bra när jag är där; det är mest när jag kommer hem som jag verkligen känner av tröttheten (när kroppen/hjärnan slappnar av).
Vad jobbigt med förkylning. Usch, nysattacker är verkligen inte roliga. Har själv varit förkyld de senaste veckorna. Dock har det mest "bara" varit att jag väldigt täppt i näsan. Hoppas du känner dig bättre snart :-)

Tack för bildberöm! Vad roligt att du gillar dem :-D

Den här veckan har vi varit två st. (som vanligt) i köket, men på städet är jag själv i två veckor till. Som tur är så är det bara 1 (av 3) avdelningar vi städar, och det brukar inte vara överdrivet stökigt där, då det är en småbarns(1-3 års)avdelning.

Hoppas du får en fin söndag (trots förkylning)!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

WOW vilka bilder!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

ÅÅÅÅ...Erica!!
Vilka bilder!
Månbilden är grym och underbar. Har faktiskt precis lagt sista handen vid ett blogginlägg om månen (kommer imorrn). Skrev där bla att jag aldrig lyckats fota den. Din bild är UNDERBAR!!!
Det är samtliga bilder i detta inlägg!
Den med uthusen också----jag dör lite!!!
WOW, helt enkelt!!

Svar: TACK för din fina kommentar!! Såg den redan imorse, men hade tyvärr inte tid att svara innan jag skulle till jobbet.
Vad roligt att du gillar månbilden; har fått mycket positiv feedback just på den på min 366-blogg :-) Känns lite extra roligt att ha fått så positiv respons på just den, då det är en bild jag tog på typ en sekund när jag var på väg in genom dörren hemma hos mamma och pappa.

Någon gång skulle jag också dock vilja fota en "riktig" månbild, alltså där man ser de gråa "skiftningarna" på månen. Men jag behöver ett teleobjektiv för det (kommer inte tillräckligt nära med de jag har nu).

Bilden med ladorna är också fotad mitt i natten, med lång slutartid. Den är fotad på en plats här i Piteå stad som heter Västra kajen. På somrarna brukar det vara en husvagnscamping där.
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Dina foton är bara sååååååå himla fina! :)

Svar: Tack! Vad glad jag blir att du gillar mina bilder :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?